Как да разпознаем проблемен или ремонтиран двигател, преди да купим кола

  • 28.03.2021 9:20 /
  • 3788 /
  • 2
Как да разпознаем проблемен или ремонтиран двигател, преди да купим кола

Когато купувате употребяван автомобил, има шанс да се сблъскате с екземпляр с двигател, който трябва да бъде ремонтиран или е претърпял некачествен основен ремонт. И така, как да разберете дали моторът е имал сериозни проблеми в миналото?

Какво е основен ремонт

Ремонтът на двигателите е частичен или пълен. В първия случай специалистите се ограничават до подмяна на бутални пръстени, облицовки, салници и уплътнения. При цялостния обемът на работата е значително по-голям, цената на ремонта е по-висока и шансовете да се направи нещо неправилно се увеличават.

Така при основния ремонт не може да се мине без демонтиране на агрегата и механична обработка - например на блоковете и шлифоване на коляновите валове. В същото време успехът до голяма степен зависи от качеството на резервните части. Често вместо нови части се поставят употребявани, за да се намалят разходите.

Сменят се уплътненията, гумено-металните уплътнения, елементите на задвижващия механизъм, инсталират се нови бутални пръстени и облицовки на коляновия вал. Възможна е и подмяна на клапани, маслени помпи и колянови валове.

По правило цилиндровият блок и главите не се сменят, а се опитва да бъдат поправени. Всичко зависи от мащаба на бедствията на проблемния мотор.

Косвени признаци на основен ремонт

При визуална проверка на автомобила, който планирате да закупите, трябва да обърнете специално внимание на състоянието на двигателното отделение. Вече сам по себе си идеално чист двигател на кола, която не е нова, трябва да ви направи впечатление.

Още повече информация ще бъде осигурена от перфектно изчистени стойки на силовия агрегат. Ако случаят е такъв, вероятността двигателят да е бил демонтиран се увеличава значително.

Заслужава ли си още сега да сменим зимните гуми с летни

Също така си струва да се обърне внимание на начина на полагане на уплътнителя на главата на блока на цилиндрите. При двигатели, съхранени взаводско изпълнение, уплътнителната лента изглежда идеално равна, тъй като се нанася автоматично в завода.

Накрая проверете с лупа болтовете на блока. Ако са чисто нови и има характерни драскотини от инструмента, има вероятност да е работено върху двигателя.

Други признаци на проблемен двигател

Развийте маслената запушалка и погледнете задната част. Тук не трябва да има бели следи или емулсии. В противен случай двигателят е бил прегряван и е много вероятно това да се е случвало многократно.

Алтернативно, блокът на цилиндрите е изкривен, уплътнението е пробито и антифризът е попаднал в маслото. Между другото, проникването на масло в антифриз може лесно да бъде открито от емулсията на измервателната пръчка на маслото на двигателя.

Как лесно и без следи да почистите колата от стикери

Проявете усилие да застанете под колата или да я повдигнете и също така да огледате картера. Това е най-близката до земята част, която често страда от небрежност на водача. Заварените пукнатини ще ви разкажат много за миналия живот на автомобила. Ако картерът е пробиван, тогава най-вероятно двигателят е успял да поработи на "сухо" с всички последствия, произтичащи от това.

Ауспухът също може да разкаже много за здравето на двигателя. Ако двигателят е проблемен или основният ремонт е извършен слабо, проблемът може да бъде идентифициран чрез синкав дим от изпускателната тръба. Белият дим на добре нагрят двигател е най-често резултат от попадането на охлаждаща течност в цилиндрите.

Въоръжете се с видеокамера

Искате ли буквално да стигнете до дъното на истината? Тогава развийте свещите и използвайте ендоскоп (специална камера със светодиодно осветление), за да проверите състоянието на стените на цилиндрите. С това оборудване можете да видите в детайли горивната камера, стените на цилиндрите, буталото и клапаните.

Освен това такива устройства правят ясни снимки и дори висококачествен видеозапис, което може да бъде представено като аргумент за пазарлък с продавача. Съветваме ви да не разчитате само на собствените си сили по такъв въпрос. Специалист ще определи по-точно с помощта на ендоскопа степента на износване на стените на цилиндъра по характерни издрасквания и пукнатини. /auto.blitz.bg

Харесайте auto.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!

 

 

 

 

КОМЕНТИРАЙ

Коментари

  • уникални
    28.03.2021 21:00
    глупотевини.кой,продавач,ще разреши да разглобиш двигателят на продаваната от него кола?
  • Zuma
    29.03.2021 14:58
    Любопитен съм как се облицова колянов вал?