Автомобилните производители са склонни да надуват препоръчителния интервал за смяна на маслото в двигателя, така че хората да се чувстват така, сякаш е по-евтино да обслужват такъв автомобил. Но това е опасно погрешно схващане.
По правило маслото губи свойствата си доста бързо и никой не забранява то да се сменя по-често, отколкото е предписано в инструкциите, казват експертите.
Кога става ясно, че е време за смяна на маслото?
Симптом #1
Трябва да засичате работното време. То или се показва на бордовия компютър, или трябва да си купите специален измервателен уред. Ако маслото е евтино (на минерална или хидрокрекингова основа), трябва да го смените след 250 часа работа, ако е скъпо (синтетично) - след 350 часа.
За да изчислите изразходваните работни часове, трябва да умножите средната скорост на автомобила по допустимото време за работа на маслото. Да речем, че 30 км / ч се умножат по 250 часа и получават 7,5 хиляди километра - след такъв пробег евтиното минерално масло може да се смени. Но скъпото синтетично масло при такава средна скорост може да издържи и повече от 10 хиляди километра.
Симптом #2
Необходимо е да се разбере дали колата трябва да работи в трудни условия. Те включват офроуд и неравен терен, задръствания; пътища, третирани с реагент; дали автомобилът се използва като такси, при суров климат и т.н.
Ако нещо от това отговаря на вашите условия, трябва да сменяте маслото поне веднъж на всеки шест месеца или на всеки 7500 километра.
Симптом #3
Според експертите трябва да се следи консумацията, цветът и мирисът на маслото. Можете да измервате нивото веднъж на всеки 1-1,5 хиляди километра. Ако нивото на маслото не се промени в началото, а след това започна рязко да пада, е време да се налива ново масло.
При някои повреди антифризът или бензинът попадат в маслото. В първия случай се появява светложълта емулсия на масломерната щека и капачката на гърловината при втория има характерна миризма. След като поправите повредата, сменете маслото веднага.