Как да определим повредата на автомобила по износването на гумите

https://auto.blitz.bg/saveti/kak-da-opredelim-povredata-na-avtomobila-po-iznosvaneto-na-gumite Auto.blitz.bg
Как да определим повредата на автомобила по износването на гумите

Експерт разказа как да се диагностицират повреди по окачването по естеството на износването на гумите. Повечето шофьори хвърлят бърз поглед към колелата, само за да се уверят, че нито едно от тях не спаднало.

Собствениците на автомобили, оборудвани със сензори за следене на налягането, дори не правят и това. Но напразно. Небрежното отношение към гумите може да доведе до двойни разходи: ремонт на техническа неизправност на автомобила и закупуване на нови гуми.

Ето как да го избегнете.

Протекторът се износва от вътрешната или външната страна

Първото нещо, което трябва да направите с такова износване на гумите, е да проверите реглажа на колелата в сервиза. Подравняването на колелата може да бъде разместено след ремонт на окачването, силно въздействие при шофиране през дупка или от дълъг експлоатационен живот.

Най-бързият начин да се разцентроват колелата са чести офроуд пътувания и невнимателно шофиране.

Протекторът се износва в центъра

Основната причина е прекомерното налягане в гумите. Проблемът се решава чрез нормализиране на налягането. Разбира се, протекторът няма да се възстанови от това, но гумите ще могат да ви послужат още известно време.

Напукване на протектора

Проблемът не е в начина на шофиране или в техническата неизправност на автомобила. Пукнатините по протектора са сигнал, че експлоатационният живот на гумата е превишен. Можете да шофирате с такива гуми само до известно време, като трябва да вземете решение за закупуване на нови гуми възможно най-скоро.

Най-често пукнатините се появяват на летните гуми след 5-6 години. В резултат воланът по време на движение започва да бие. И балансирането няма да помогне в този случай. Причината е деформацията на каркаса на гумата.

Неизправността може да бъде придружена от образуването на така наречения "балон" на бордба на гумата. А вътре в гумата нишките може да започнат да се разбридват. В тази ситуация е необходимо да смените гумите възможно най-скоро, преди полученият дисбаланс на колелата да доведе до повреда на елементите на окачването.

Бързо износване на гумите без видима причина

Проблемът може да се прояви в еднакво, но твърде бързо износване на протектора. И отново, причината не е техническа неизправност на автомобила. В случай на бързо износване на гумите на задвижващите колела, трябва да обърнете внимание на стила си на шофиране. Е, ако сте привърженик на "спортното шофиране", тогава ще трябва да се примирите с бързото износване на колелата.

"Дупки", петна и ивици

В този случай трябва да проверите състоянието на окачването, спирачните агрегати и баланса. Въпреки това, не само дефектите на протектора, но и самото поведение на автомобила по време на шофиране трябва да сигнализират за възникналите неизправности. Например, за да убиете протектора чрез дисбаланс, трябва да карате около хиляда километра с подскачащ волан.

Ако не обръщате внимание на това, тогава ще трябва да се бръкнете не само за нови гуми, но и за ремонт на окачването.

Диагонално износване 

Ясно нарушаване на ъгъла на колелата. Колата, както се очаква, ще се движи по права линия, но колелата ще стоят под ъгъл. Диагоналното износване може да засегне цялата работна повърхност на протектора или само по краищата. Ако се наблюдава вторият тип износване, причината е нарушаване ъгъла на наклона на колелата.

Тези два вида износване също могат да бъдат резултат от неизправности в окачването. Всичко зависи от неговата архитектура и фабрични настройки.

Например, от личен опит: на стария Volkswagen Golf Country, износването на вътрешната обиколка на задните гуми беше излекувано чрез подмяна на уморени пружини и амортисьори. Заедно с "позата" на автомобила, "стъпката" беше автоматично коригирана.

Износване на страничните повърхности

В повечето случаи проблемът се крие в грешното налягане в гумите. На свой ред грешка в показанията на налягането може да се появи от използването на евтини компресори с неточни манометри.

В резултат на това петното за сцепление на гумата с пътната настилка се нарушава. Това ще се отрази на управлението и спирачната ефективност на автомобила. За да решите проблема, най-добре е да инвестирате в професионален компресор, оборудван с точен манометър.

 

Горещи

Коментирай
1 Коментара
Supero
преди 1 година

Луд ceкс цяла нощ, ярки и силни оpгазми, море от спеpма и удоволствие. Това наистина е прекрасно нещо, което ще издигне сeкca ви на следващото ниво и пpочетох за него тук:----- https://mub.me/medik

Откажи