Как да накараме спирачките на колата да работят като нови

https://auto.blitz.bg/saveti/kak-da-nakarame-spirachkite-na-kolata-da-rabotyat-kato-novi Auto.blitz.bg
Как да накараме спирачките на колата да работят като нови

Спирачната система е една от най-важните в автомобила и от нея директно зависи безопасността на водача и пътниците. Ето защо, по време на експлоатацията на машината не трябва да пренебрегваме профилактичните мерки, които ще осигурят не само надеждна работа на спирачките, но и удължаване на срока на използване.

Специално внимание към спирачките трябва да имат собствениците на автомобили с пробег от повече от 100 000 километра. Като правило, при такива машини вече не действа гаранцията, така че се налага не само самостоятелно да се следи за своевременната подмяна на спирачните накладки, течности и други консумативи, но и да се спазват допълнителни предпазни мерки.

Спирачна течност

Във всяка кола, особено пък за дълго употребяваните, е необходимо да се следи нивото на спирачната течност поне веднъж седмично. Периодично, особено преди всяко пътуване на дълги разстояния, трябва да се провери наличието на теч в зоната на спирачния тръбопровод, както и в зоната на колелата. Свързването в системата трябва да е херметично.

При спазване на режима на замяна на спирачната течност, определен от производителя (най-малко три пъти годишно), е необходимо да се използва само определен вид продукт, посочен в документите към автомобила.

Проблемът с нискокачествените продукти и заместители важи за всички закупени консумативи, така че е по-добре да се използват услугите на магазини на официални дилъри на известни производители.

Накладки и дискове

Не забравяйте периодично да проверявате степента на износване на спирачните накладки, чиято допустима дебелина е 1,5 - 2 мм, въпреки че много водачи ги подменят още по-рано, когато достигнат 5 мм. Във всеки случай, появата на характерните звуци в колелата вече е първият и сериозен сигнал за тяхната подмяна.

Що се отнася до спирачните дискове, то рязката промяна на температурата се счита за изключително опасен фактор за тях. В тази връзка е по-добре да се избягва паркирането веднага след увеличаване на натоварването на спирачките, тъй като в покой скоростта на охлаждане на горещата машина е значително намалена - особено през зимата. Резултатът може да бъде деформация на диска. Така, след поредица от резки забавяния, е по-добре да се кара още сто метра и чак след това да се спре, като по този начин се осигурява равномерно охлаждане на нагретите части.

Необходимо е да се следи за състоянието както на антиблокиращия механизъм, така и на усилвателя на спирачната сила. Пълната диагностика на спирачната система в употребяваните автомобили е по-добре да се прави в автосервиз на всеки шест месеца.

Меко спиране

Разбира се, пътната ситуация често принуждава шофьорите да прилагат изключително рязко спиране. Но много любители на активната шофиране практикуват да оказнат натиск върху спирачката, дори когато това може да се избегне.

Един опитен водач в процеса на спиране на автомобила може правилно да използва инерцията на автомобила или при определени условия да забави скоростта с помощта на двигателя, намалявайки натоварването на спирачната система. Същият ефект ще осигури спокойно и премерено движение без резки ускорения.

Ръчна спирачка

Ако имате инсталирана механична ръчна спирачка в колата си и често забравяте да я разблокирате преди шофиране, имайте предвид, че това ще ускори износването на спирачните накладки, дисковете и барабаните. Поради тази причина те не издържат дълго с любители на дрифта, които често използват ръчната спирачка за екстремни маневри. Затова, ако предпазвате спирачките, не докосвайте ръчната спирачка по време на шофиране. /auto.blitz.bg

Харесайте auto.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!

Горещи

Коментирай
5 Коментара
Иван д.
преди 3 години

Как три годишно ще сменяш, като сменяш маслото тогава.. Блиц автоморгата пишат глупости.

Откажи
муто
преди 3 години

грехота е с това ниво да пишете статии,.,

Откажи
магницки
преди 3 години

зимата скоростта на охлаждане на дисковете в покой била намалена...сигурно в сравнение с лятото...мъкааа...

Откажи
Мартин
преди 3 години

МОЛЯ? : "При спазване на режима на замяна на спирачната течност, определен от производителя (най-малко три пъти годишно)" - Определено си нямате никакво понятие от автомобили и кари !

Откажи
Тинка
преди 3 години

А двигателното масло - на всеки 2 месеца ли да го сменяме, че не стана ясно ? Хайхах

Откажи