Как да избегнете измама в автосервиз: Съвети от експерти

https://auto.blitz.bg/saveti/kak-da-izbegnete-izmama-v-avtoserviz-saveti-ot-eksperti Auto.blitz.bg
Как да избегнете измама в автосервиз: Съвети от експерти

Ако имате кола, но не знаете много за техническата страна на нейното функциониране, вероятно сте изпитвали болката от работата с недобросъвестни механици. Някои от тях, веднага щом видят, че клиентът не е автомобилен специалист, се опитват да го заблудят максимално.

Журналист от автомобилното издание SlashGear, който е опитен собственик на автомобил, обясни как да общувате с персонала на автосервиз, за ​​да избегнете ненужни разходи при ремонт на колата си.

„Повечето механици са честни хора. Те диагностицират проблеми всеки ден и правят всичко възможно за клиентите. Това обаче не винаги е така и някои механици използват проблемите като оръжие за своя собствена изгода“, предупреждава той.

Вижте онлайн отзиви за този автосервиз. Струва си да правите това всеки път, когато използвате нов сервиз за първи път.

Първо проучете пазарните цени.

Ако знаете какъв е проблемът, си струва да потърсите в Google средната цена на ремонта и частта, която се нуждае от подмяна. Разбира се, това няма да проработи, ако колата има някакъв неясен проблем с двигателя, който тепърва трябва да бъде диагностициран. Но например, преди да смените спирачните дискове, това определено си струва да се направи.

Вземете ясен списък с работата, която ще бъде извършена.

След като механикът е поставил диагноза и е определил какво точно трябва да бъде ремонтирано или подменено, е добре да се получи писмен списък с работата. В противен случай, след приключване на ремонта, може да се сблъскате с факта, че нещо, което не е било договорено, вече е било подменено и трябва да го платите.

Уверете се, че няма да се извършват никакви ремонтни дейности, докато не получите списък с тези работи и оферта.

Бъдете скептични към предложенията за ремонт на нещо, което не изглежда счупено. Да, разбира се, механикът можеше да открие проблем, който вие не сте забелязали.

Ако обаче сте дошли да смените счупен фар, механикът няма причина да диагностицира състоянието на двигателя. Следователно, предложението за спешна подмяна на дюзи за впръскване на гориво може да показва намерение за заблуда на клиента без причина. Ако имате съмнения, консултирайте се с друг механик.

Задавайте въпроси.

Ако имате някакви съмнения относно целесъобразността на предложената непланирана работа, опитайте се да разберете колкото се може повече подробности от механика и обърнете внимание на това, което той казва. Нежеланието за ясен отговор и неясните формулировки може да показват, че проблемът е въображаем или преувеличен.

Изисквайте ясни обяснения.

Някои механици се опитват да „затрупат“ клиента с куп специализирана терминология, за да го обезкуражат да разбере същността на проблема. Това може да е и признак на измамни намерения.

Поискайте да ви бъдат върнати дефектните части, които са били подменени по време на ремонта.

Съгласете се по този въпрос преди началото на ремонта, защото по-късно може да ви кажат, че старата част вече е изхвърлена. Това изискване е логично по две причини. Първо, това е гаранция, че частта действително е била сменена, а не просто ви е казано за нея и е оставено всичко както е било. Второ, по този начин ще защитите някой друг шофьор, който може да си монтира старата част като нова.

Често срещана форма на измама е монтирането на евтини аналози вместо оригинални резервни части. За да се предпазите от това, или бъдете готови сами да закупите необходимите резервни части, или поне да поискате да предоставите документи, удостоверяващи произхода на инсталираната част.

Горещи

Коментирай