Как да действаме при опасни ситуации, дори ако имаме спирачен асистент в автомобила

  • 01.09.2023 11:50 /
  • 3740 /
  • 0
Как да действаме при опасни ситуации, дори ако имаме спирачен асистент в автомобила

Дори в автомобил, който има електронен асистент за аварийно спиране, водачът трябва сам да натисне яко спирачките при спешност, за да намали скоростта възможно най-много. Автомобилът не винаги се спира до нула от спирачния асистент.

Например много от тези системи, които ще бъдат задължителни за всички нови превозни средства в ЕС от 2024 г., могат да спират до покой само при нормални градски скорости на шофиране, при условие че условията са оптимални. Освен това не всички критични ситуации могат да бъдат надеждно открити.

Множество налични в момента системи все още изпитват трудности при разпознаването на пешеходци и велосипедисти, а ограниченията на системата се достигат бързо дори на тъмно или при лошо време.

Инсталираните днес асистенти за аварийно спиране по никакъв начин не правят аварийното спиране от водача излишно, пише auto-press. Те са предназначени да предупреждават водача за предстоящ инцидент в определени ситуации и да инициират аварийно спиране, ако водачът не реагира на предупреждението. Те са просто асистенти, а не автопилоти.

Постоянното внимание и при необходимост правилно изпълненото аварийно спиране от човека зад волана все още са най-безопасният начин.

Правила и съвети за безопасно пътуване с животни в автомобила

При спешни случаи се налага за всички превозни средства, независимо дали със или без асистент за аварийно спиране, незабавно натиснете спирачките с пълна сила и да задържите този натиск докрай.

В същото време трябва да се държи здраво волана с две ръце и да се избяга от директен контакт, ако е необходимо и не се застрашават други участници в движените или пешеходци. Вибрацията на педала е нормална и не трябва да дразни. Ако ситуацията се подобри, спирачното налягане може да се намали.

Най-голямата грешка, която често се допуска при аварийно спиране, е динамичното спиране, т.е. натискането на спирачките отначало леко, а след това все по-силно. Това прави спирачния път ненужно дълъг и води до ненужно големи ударни сили.

В допълнение, много асистенти за аварийно спиране се изключват веднага щом започне реакция - като управление, ускоряване и спиране.

Ето как да действате, ако карате кола при силен дъжд

В извънредна ситуация водачите трябва да могат да реагират с правилната реакция за части от секундата и да са наясно с поведението на превозното средство. Поради това е необходимо да практикувате аварийно спиране на подходящо място поне веднъж годишно.

Когато използвате кола под наем или автомобил за споделяне, пробното спиране в началото на пътуването е също толкова задължително, колкото и запознаването с контролните и асистиращи системи преди потегляне. Освен това силно се препоръчва обучение за безопасност на водача на всеки две години.

КОМЕНТИРАЙ