За да се изяснят тънкостите на процеса на ремонт на предното стъкло, трябва да се разбере, че повечето от тези части се състоят от три слоя. Първите два слоя са закалени, а между тях има трети слой, обикновено изработен от здрава пластмаса (поливинилбутирал и др.).
Когато предното стъкло се разбие, то се държи на място от средния слой. Затова при отстраняване на пукнатини и напуквания обикновено се работи с първия външен слой.
Експресен ремонт
Ако по време на шофиране по магистрала или в града камък, изхвърлен изпод колелата на преминаващ автомобил, се забие в предното ви стъкло, естеството на "нараняванията" на предното ви стъкло може да бъде много разнообразно - дупки и пукнатини с различна конфигурация.
Основната опасност е малкият проблем да не се превърне в голям от вибрациите на корпуса при шофиране или от температурните промени и пукнатината да се разпространи и да обхване, както често се случва, цялата площ на предното стъкло.
За да се избегнат подобни последици, има смисъл да се използва обикновена скоч лента, която се препоръчва да се носи в багажника. Или можете да закупите самозалепваща се лента от железария, или друг най-близък магазин по пътя към сервиза.
Шест грешки, които могат да доведат до пожар в автомобила
Нанасянето на самозалепваща се лента веднага след образуването на стружката ще предотврати навлизането на мръсотия и влага в повредената зона и ще попречи на разрастването.
Ремонт чрез лак за нокти
Ако не разполагате с лепило за стъкло или специални полимери, можете да използвате обикновен безцветен лак за нокти. Това средство е в състояние да спре увеличаването на проблемното място и превръщането му в дълга пукнатина.
Почистете и обезмаслете мястото около повредата, ако е възможно. След това отстранете стъклените фрагменти от вътрешността на пукнатината с остър инструмент и нанесете лака с малко разстояние, така че да се образува малък надвес, който да компенсира свиването на веществото след изсъхването му.
Кое е по-важно за автомобила - конските сили или въртящият момент на двигателя
След като изложите ремонтирания участък на слънце или го обработите със сешоар, изстържете остатъците от лака от повърхността на стъклото.
Не забравяйте също, че за разлика от суперлепилото, лакът за нокти няма подобна способност за залепване. Следователно трябва да се знае, че такова залепване няма да продължи твърде дълго и процедурата ще трябва да се повтаря.
Самостоятелно извършване на ремонт на стъкло
Най-добрият вариант за отстраняване на повредите по предното стъкло е закупуването на специален ремонтен комплект в магазин. Обикновено комплектът включва лепилна смес, изглаждащ полимерен филм и устройство, което ще помогне да се запълни дълбочината на пукнатината.
Преди да се ремонтират, повредените места трябва да се обезмаслят и почистят от мръсотията с четка за зъби.
След това поставете основата върху пукнатината и закрепете устройството за запълване (като спринцовка).
Отворете шишенцето с полимер (лепило) и изстискайте няколко капки лепило от тубичката. За тази цел можете да се въоръжите със спринцовка с игла. След това изстискайте лепилото в пукнатината, докато лепилото се появи между стъклото и уплътнителния пръстен.
За да улесните процеса, можете да натиснете предното стъкло отвътре, така че пукнатината да се "разкрие". От вътрешната страна на салона също така е целесъобразно да загреете стъклото със сешоар за по-бързо проникване на лепилото в кухината. След това трябва да се изрежете парче от цялата лента от комплекта и да се постави на пукнатото място.
Излишното лепило ще се разтече и ще запълни пукнатините в начупения участък. Сега е необходимо да се постави автомобила на слънце или да се нагрее мястото на ремонта с или сешоар за 10 минути.
След това отстранете лентата от стъклото с втвърдената смес и премахнете остатъците от засъхналото лепило с ножче, като го държите перпендикулярно на стъклената повърхност. /auto.blitz.bg
Харесайте auto.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!