Как бързо да охладите двигателя, когато на температурата се повиши

https://auto.blitz.bg/saveti/kak-brzo-da-okhladite-dvigatelya-kogato-na-temperaturata-se-povishi Auto.blitz.bg
Как бързо да охладите двигателя, когато на температурата се повиши

Всеки сезон носи свои проблеми на шофьорите. И една от най-често срещаните летни проблеми е прегряването на двигателя. Температурата може да се повиши както в задръствания, така и при скорост. И ако нищо не се направи, прегряването на силовия агрегат е гарантирано със скъпи ремонти.

Специализиран портал измисли как ефективно да се охлажда горещ двигател, ако температурният датчик излезе от мащаб при висока скорост.

Когато термометърът достигне +30, хората и машините не могат да го издържат. Най-често срещаната гледка в летните задръствания са автомобилите отстрани на пътя с повдигнати капаци, от които се спуска гъста пара - прегряване на двигателя. Има много причини за това: от заседнало реле до повреда на термостата. И тогава отвеждането на топлината от двигателя намалява. Течността, циркулираща в него, става прекалено гореща и в крайна сметка кипи. Освен това колата може да кипи не само при ниски обороти, на празен ход при задръстване, но и при висока скорост. И първото нещо, което трябва да направите в такава ситуация за двигателя, е да се охлади спешно.

Ако този проблем се случи в задръстване, тогава е необходимо да включите парното с пълна мощност, като предварително сте задали максималната температура. Разбира се, за да не се изпотите, по-добре отворете прозорците. Тази мярка ще премахне част от топлинното натоварване от двигателя и неговата охладителна система. Въпреки това, не се препоръчва да пътувате в този режим за дълго време. Най-доброто решение е да се преместите колата извън пътя, където можете да изключите двигателя, и, отваряйки капака, спокойно да решите проблема.

Има обаче моменти, когато прегряването на двигателя хвана водача на магистрала. В този случай може да се приложи и горният метод. Съществува обаче още една ефективна мярка за бързо охлаждане на двигателя - спиране на двигателя.

Нагледно: Показаха на ВИДЕО как работи най-новия автопилот на Tesla

Другит вариант е педалът за газ се отпусне бързо с предварително включена по-ниска предавка (повишаването на оборотите на двигателя е предпоставка за метода да работи). Тогава подаването на гориво към цилиндрите спира, но в същото време всички останали агрегати, включително помпата, която ускорява охлаждащата течност през каналите в цилиндровия блок, остават да работят.

По този начин, идващият въздушен поток охлажда течността в радиатора  процесът на изгаряне на горивото е спрян и температурата започва бързо падане. Това е достатъчно, за да охладите двигателя, преди да спрете и да го изключите.

Както знаете, прегряването на двигателя причинява сериозни проблеми. Ако пропуснете момента, тогава поради прегряване, главата на цилиндъра може да се раздвижи. И тогава охлаждащата течност ще влезе в двигателя, разваляйки маслото и в резултат на това самият двигател.

За да избегнете това, е необходимо внимателно да следите работата на охладителната система на автомобила, да извършвате поддръжка и още при първите неизправности в работата му да откриете причината и да отстраните проблема. В противен случай ремонтът на двигателя на небрежен шофьор може да струва много сериозна сума.

Горещи

Коментирай
4 Коментара
Митко
преди 4 години

КОИТО ГО Е ПИСАЛ ТОВА Е НЕГРАМОТЕН ОТ ВСЯКЪДЕ

Откажи
преди 4 години

Е точно пък парното сваля с 3 до 5 градуса, казвам го от личен опит и с камиона и с колата съм го пробвал.

Откажи
edin
преди 4 години

3-5 градуса на 105 градуса, надали ще дадат ефект, но общо взето има резон в цялата история...

Откажи
Shrek
преди 4 години

Направи тези простотии с автоматична скоростна кутия и после автора на статията дълго ще реанимира.

Откажи