Готов ли е акумулаторът на колата за големите студове? 4 важни точки!

https://auto.blitz.bg/saveti/gotov-li-e-akumulatort-na-kolata-za-golemite-studove-4-vazni-tocki Auto.blitz.bg
Готов ли е акумулаторът на колата за големите студове? 4 важни точки!

Експерт разказа как да се определи състоянието на акумулатора преди зимата. На някои места първите студове ще ударят съвсем скоро, а в други региони по света зимата вече е в разгара си със силния сутрешен студ.

Ще запали ли колата след студена нощ? Или акумулаторът ще умре при първото падане на живака под нулата?

Как да се застраховате срещу "електрически изненади"?

По-долу сме посочили четири важни точки и обяснение от експерта.

Как да определим състоянието на акумулатора преди зимата:

- Стартиране на двигателя

- Работно напрежение на двигателя

- Напрежение, когато двигателят е изключен

- Физическо състояние

Експертно мнение

— Най-простият показател за "здравето" на акумулатора е увереното стартиране на двигателя. Ако светлините на арматурното табло не се затъмняват и стартерът лесно завърта коляновия вал, батерията е добре.

От време на време си струва да измервате напрежението на клемите на батерията - всеки тестер ще свърши работа. Когато двигателят работи, токът трябва да бъде 14.0-14.4 V, което означава, че алтернаторът и окабеляването работят правилно и акумулаторът се зарежда нормално.

След като двигателят е изключен, напрежението на клемите трябва да се измери не по-рано от няколко часа. Ако е под 12,3 V, батерията трябва да се презареди и след двучасова пауза измерването трябва да се повтори. Ако тестерът показва по-малко от 12,6 V, това означава, че батерията не държи заряд и е възможно да се наложи да си купите нов акумулатор.

Причините за аварийна смяна на батерията пък са деформация на корпуса или пукнатини.

Горещи

Коментирай