Независимо дали ще карате строителни материали с ремарке, вашата собствена лодка или каравана, възможностите за подобно транспортиране са практични и разнообразни.
От най-големият автоклуб в Германия ADAC съветват няколко неща, които трябва да се вземат предвид, когато става въпрос за шофиране с прикачено ремарке или каравана, пише auto-press.
Ако пътувате с ремарке, трябва да отделите достатъчно време за правилното му товарене. Неправилното разпределение на теглото променя значително динамиката на шофиране и може да доведе до загуба на контрол и занасяне на автомобила и ремаркето.
Дори при малки, леки ремаркета без спирачки, претоварването или неправилното натоварване може да има сериозни последствия.
Тежките товари винаги трябва да се транспортират над оста на ремаркето, никога твърде напред или твърде назад. Това е единственият начин да се осигури оптимално поведение на пътя и да се постигне възможно най-добър спирачен ефект.
Допустимото натоварване на теглича, вписано в регистрационния документ на превозното средство и това на ремаркето при никакви обстоятелства не трябва да се превишава. Товарите върху ремаркетата също трябва да бъдат обезопасени по такъв начин, че да не могат да се плъзгат или да паднат, дори в случай на аварийно спиране или внезапни отклонения.
Ето как да действате, ако карате кола при силен дъжд
Ако товарът стърчи назад, комбинацията трябва да бъде маркирана със специална маркировка. Тъй като караваните или ремаркетата за лодки обикновено се дърпат само през лятото, много шофьори нямат достатъчно шофьорски опит за това. Особено маневрирането и движението на заден ход са трудни.
Всеки, който отдавна не е карал ремарке или никога не го е правил, непременно трябва да се запознае с променените ходови характеристики на ремаркето преди следващото пътуване. За да може да реагира правилно при опасни ситуации на завои или в на мокро се препоръчва курс за обучение по безопасност на водачите от ADAC.
Дори незначителни промени в метеорологичните условия, като вятър или мокри условия, могат да имат голямо влияние върху динамиката на шофиране.
Големите превозни средства като караваните предлагат по-голяма цел за поривите на вятъра. При силен страничен вятър превозното средство може бързо да започне да се люлее. Ако случаят е такъв, скоростта трябва внимателно да се намали чрез леко спиране. Трескавото и паническо противодействие трябва да се избягва.
Тъй като спирачният път може да се увеличи с до 50 процента при шофиране с ремарке, шофьорите трябва да бъдат особено внимателни, ограничението на скоростта не трябва да се превишава.
Кои джаджи в колата правят престоя в нея по-лесен и приятен
За шофиране с ремарке важи общо ограничение на скоростта от 80 км/ч. Със специално разрешение максималната скорост може да бъде увеличена до 100 км/ч.
От какъв клас трябва да е шофьорската ви книжка клас за да карате с ремарке, зависи преди всичко от допустимата обща маса на комбинацията от превозни средства. Шофьорска книжка категория B е достатъчна за малки ремаркета без спирачки (до 750 kg допустимо общо тегло).
За каравани и ремаркета за лодки много често е достатъчна шофьорска книжка B 96, ако комбинацията от теглещо превозно средство и ремарке не надвишава допустимото общо тегло 4250 кг.
Ако искате да теглите по-тежки ремаркета, имате нужда от свидетелство за управление на ремарке BE. Това може да се използва за теглене на ремаркета с допустима обща маса до 3500 килограма.