Причината за неравномерното износване на гумите на автомобилите не винаги са само пътните условия, както си мислят много хора, уточняват експертите.
Понякога има повече или по-малко равномерно износване, при което само външните ръбове на предните гуми се износват малко повече от другите части на протектора. Това показва, че окачването на автомобила е изправно, а водачът е внимателен и отговорен.
Случва се обаче гумите да се износват много бързо и се наблюдава неравномерно износване. Това най-често показва неизправност на автомобила или ниско ниво на умения на неговия собственик.
Ето кои дейности по колата трябва задължително да се извършат сега, а не през есента
- Износването на "петна" говори за агресивния стил на шофиране на собственика. Водач, който често ускорява и спира рязко.
- Повишеното износване на външните части на протектора на гумата показва неправилно регулиране на колелата. Ако погледнете колелата на такава кола отгоре, можете да видите, че те образуват "клин" с "острие", насочено напред.
- При повишено износване на вътрешните (по отношение на автомобила) коловози на протектора има отрицателна конвергенция (или дивергенция) на колелата. С такъв дефект колата може зле да поддържа курса си, опитвайки се да отиде настрани.
Тези детайли на колата трябва винаги да се проверяват преди дълго пътуване
- Вълнообразното износване на повърхността на протектора показва наличието на луфт в лагерите на главината или шарнирите на предното окачване или показва неизправности в амортисьорите.
- Страничните грайфери се износват по-бързо от средното, когато гумата е недостатъчно напомпана, а по-голямото износване на централната част на протектора показва прекалено напомпани гуми. /auto.blitz.bg
Харесайте auto.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!