Китайските производители на автомобили направиха огромен скок през последните няколко години. Техните модели понякога превъзхождат по качество и характеристики автомобилите на известни японски или европейски марки. Но препоръките за експлоатацията предизвикват изненада и удивление дори в опитни специалисти.
Според експерти, сляпото следване на препоръките на китайските автомобилни производители може да доведе или до скъпи ремонти, или до принудително закупуване на нова кола.
Например, продавачите твърдят, че турбо двигателите успешно усвояват 92-октанов бензин. Работата е там, че китайците са се научили да извличат максимална мощност от минимален обем. Например, 1,5-литров агрегат може да развие до 170 к.с. и до 275 Nm тяга.
Всичко това благодарение на колосалното увеличение на налягането на впръскване с увеличаване на съотношението на компресия. В тази ситуация горивото с ниско октаново число може да детонира преди буталото да достигне връхна точка.
Последователна серия от такива детонации води до прегряване на алуминиевите агрегати. И вече към 30 хиляди км пробег има риск от проблеми с пръстени, разтопени бутала, изгорели клапани и други.
Тази функция на Google Maps е от голяма полза за водачите в непознат град
Следващата вредна препоръка се отнася до смяната на маслото на всеки 15 хиляди километра. Това правило е приемливо за атмосферни двигатели, но не и за турбо агрегати. Освен това стандартите за масло G02 и G03 с антидетонационни добавки, които спомагат за подобряване на изгарянето на горивото, са специално разработени за китайски двигатели.
Поради големия брой добавки и младостта на технологията, тези масла са по-малко издръжливи от обичайната синтетика за атмосферни двигатели. Още след 5-7 хиляди километра в маслото се появява утайка и то губи своите полезни свойства.
Експертите посочиха кои грешки на водачите водят до голям разход на масло
Не трябва безусловно да вярвате и в CVT без поддръжка, особено ако колата се използва не само в бавни градски задръствания, но редовно пътува по магистрали.
При шофиране с висока скорост ремъкът на вариатора буксува малко с образуването на метален прах, който постепенно се натрупва в маслото и замърсява кутията. Следователно маслото в безстепенна трансмисия трябва да се сменя, оптимално на всеки 60 хиляди километра.