Употребяваният автомобил трябва да се проверява внимателно от кандидат купувача. В случаи на електрически превозни средства, които са няколко годишни, състоянието на батерията заслужава специално внимание.
Тъй като производителността на използваната задвижваща батерия е решаваща за обхвата и дълготрайността на едно електрическо превозно средство - и следователно за стойността при препродажба.
Тяговата батерия е и най-скъпият отделен компонент в електрическия автомобил. Ето защо Autoclub Europa (ACE) препоръчва внимателно да проверите изправността на акумулатора, преди да закупите електрически автомобил и в идеалния случай да го потвърдите със сертификат, пише auto-press.
Както при смартфон или лаптоп, задвижващата батерия в електрическа кола губи част от производителността си с течение на времето.
Употребяваните автомобили с тези екстри ще ви създадат доста проблеми
Точно колко голяма е тази загуба на капацитет зависи от редица фактори, които не са толкова ясно проследими, в допълнение към пробега на колата и възрастта на батерията.
Те включват стил на шофиране, тип зареждане (нормално или бързо) и температурата на околната среда при паркиране или зареждане за дълго време.
Въпреки че производителите гарантират минимална производителност на батерията - обикновено 70 процента или повече след осем години или 160 000 километра, ефектите от оставащата производителност върху стойността при препродажба остават значителни.
Как да избегнете проблеми в работата на климатика на вашия автомобил след зимата
ACE препоръчва точно този остатъчен капацитет да се определи преди покупката, за да се определи стойността на употребявана електронна кола.
Няколко реномирани доставчици вече предлагат проверка на действителната производителност на батерията за около 100 евро и дори със сертификат. Съветът на ACE - високият остатъчен капацитет на батерията също е добър аргумент при продажба на електрическа кола.