Ето как за нула време да разберете дали двигателят на желаната кола е износен

https://auto.blitz.bg/saveti/eto-kak-za-nula-vreme-da-razberete-dali-dvigatelyat-na-zelanata-kola-e-iznosen Auto.blitz.bg
Ето как за нула време да разберете дали двигателят на желаната кола е износен

Никой не иска да си купи кола с повреден, износен двигател, на която не й остава още много "живот". Проблемът за желаещите да придобият нови автомобили се заключава в това, че е много трудно да се идентифицира наличието на проблем без конкретни познания, а квалифицираната диагностика често струва сериозна сума.

Има обаче четири малки съвета, които могат да ви помогнат да разберете сами дали агрегатът се намира в лошо състояние.

1. Проверка на изпускателната тръба

Съвсем очевидно е, че изпускателната тръба няма да бъде чиста. Но и "мръсотиите" могат да бъдат съвсем различни. Когато купувате нова кола, трябва непременно да проверите този елемент от конструкцията.

Вземаме чиста салфетка и проверяваме изхода на ауспуха. Тя ще стане мръсна и прашна, но трябва да знаете, че ако върху салфетката има и сажди, както и следи от моторно масло, то положението с двигателя е лошо.

2. Проверка на пръчката за измерване на маслото

Наложително е обезателно да проверите и нивото на маслото в агрегата. За целта се обръщаме за помощ към пръчката за измерване. Трябва обаче да се интересуваме не толкова от нивото на смазката, ами от нейния цвят. Той трябва да е леко прозрачен и кехлибарен. Маслото в никакъв случай не трябва да е черно.

Кои са опасностите вътре в колата заради високите летни температури

3. Проверка на маслените изпарения

Не трябва да се пренебрегва и такава процедура като проверка на маслените пари. За да се направи това, първо трябва да се загрее двигателя и след това да се отвори капачката на маслото. В този случай основно ни интересува каква пара ще се издига от него.

Син дим и / или миризма на изгоряло показват, че има някакъв проблем с двигателя. В идеалния случай димът трябва да е бял.

Ето как да не навлезе вода в салона на колата и какво да направите, ако се случи

4. Проверка на налягането в картера

Проверката на налягането в картера изобщо не е трудно! Отвиваме отново капачката на масления резервоар, след което я връщаме обратно с деликатно движение на ръката, без усукване. Ако няма проблем с затварянето на капачката, това означава, че с налягането всичко е наред. В обратния случай е по-добре да не вземате такава кола. /auto.blitz.bg

Харесайте auto.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!

Горещи

Коментирай
10 Коментара
Гошо
преди 2 години

Умни бе

Откажи
Гошо
преди 2 години

Умни бе

Откажи
Защо бе хора
преди 2 години

Защо пишете глупости. Това да не е писано от студент по медицина!

Откажи
Гост
преди 2 години

Повечето от написаното е пълна простотия. Да отваряш капачката на маслото при работещ двигател е пълна олигофрения. Всички нови коли пръскат масло защото нямат отражатели над разпределителните валове или веригата.

Откажи
Дядо коледа
преди 2 години

Наистина доста безхаберно написано- напр при дизела маслото винаги е черно, дори 2 минути след смяна. Ако търсите добро четиво как да изберете стара кола- потърсете в Ауди форума

Откажи
Oligofren
преди 2 години

При дизелите винаги има сажди в аспуха,маслото е черно....и не отваряйте капачката за маслото при работещ двигател ;)

Откажи
Байката
преди 2 години

Не съм коментирал до сега ама по тъпа статия не съм чел кехлибарно масло в опаковката или кола само на газ

Откажи
Глей ся
преди 2 години

Моля автора на статията никога да не се опитва да става автомонтьор , както и незабавно да спре да пише за автомобили изобщо. А редактора не преглежда ли напъните на подчинените си , или и той е същия лумпен.

Откажи
Селянин
преди 2 години

Кой купува днес скапани дизели. Става дума за коли,а не за трактори

Откажи
Възмутен
преди 2 години

Уникално глупава и неточна статия. Има малко нещо верно, но автора трябва да обясни за кои автомобили се отнася. Без да разбираш, само с копи- пейст от други статии не става.

Откажи