Експертите посочиха основната грешка при паркиране на кола с автоматик

https://auto.blitz.bg/saveti/ekspertite-posocixa-osnovnata-greska-pri-parkirane-na-kola-s-avtomatik Auto.blitz.bg
Експертите посочиха основната грешка при паркиране на кола с автоматик

Броят на автомобилите с автоматични скоростни кутии непрекъснато нараства. Тези трансмисии обаче имат своите особености и шофьорите трябва да сте наясно с тях. Експертите са назовали най-честата грешка, допускана от водачите на автомобили с автоматична трансмисия.

Съвременните трансмисии са доста усъвършенствани устройства, които могат да улеснят значително управлението на автомобила. Предвиденият режим за паркиране "P" (от английски език Parking) работи ефективно и безопасно само върху равна повърхност.

Не е необичайно водачите да надценяват възможностите на "P"-режима при паркиране на наклони и да пренебрегват ръчната спирачка.

Именно това е грешката, която според експертите е най-често срещаната. Не става дума само за това, че автомобилът може да тръгне сам и да се понесе по склона. В тази ситуация целият механизъм на скоростната кутия е подложен на голямо натоварване.

Кои са най-често допусканите шофьорски грешки през зимата

Редовното оставяне на автомобила на наклон в режим "P" без ръчна спирачка може бързо да повреди кабела от трансмисията, като се издърпа или скъса.

Правилно ще е първо да се натисне педала на спирачката и след спирането, без да се отпуска, да се задейства ръчната спирачка и чак след това да се превключи скоростната кутия в режим "P". Това ще намали натоварването на механизма, който блокира голямото зъбно колело, свързано с изходния вал на автоматичната трансмисия.

Правилната процедура при напускане на място за паркиране е да се натисне педала на спирачката, да се постави скоростния лост в положение Drive (D) или Reverse (R) и чак след това да се освободи ръчната спирачка. /auto.blitz.bg

Харесайте auto.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!

 

 

 

Горещи

Коментирай
5 Коментара
Слънцето 2
преди 1 година

1. Спирате на място 2. Задържате педала на спирачката натиснат 3. Превключвате от "D" на "N"

Откажи
Слънцето 2
преди 1 година

4. Активирате ръчната спирачка. 5. Чак сега освобождавате педала на спирачката. (не по-рано, не по-късно) 6. Превключвате на "P"

Откажи
Слънцето 2
преди 1 година

7. Ако сте направили всичко правилно, при превключване обратно от "P" към "D", няма да усетите никога удар.

Откажи
Точно както
преди 1 година

обяснява Слънцето 2 в коментарите правя и аз

Откажи
BubaLazi
преди 1 година

Една подробност. За паркиране след активиране на ръчната държите педала, минавате на неутрална и там отпускате педала. Тогава минавате на паркинг и гасите колата.

Откажи