Гумите за всякакви атмосферни условия известни като всесезонки стават все по-популярни. Почти всяка трета гума, продадена в Европа, е „майстор на всички занаяти.“ Тест за издръжливост сега показва силните и слабите страни на всесезонната гума.
Към универсалните гуми се поставят високи изисквания, така че да имат добро сцепление както през зимата на сняг, така и през лятото на горещ асфалт.
Ето защо, тестовият екип от ACE Auto Club Europe, Австрийската асоциация на автомобилите, мотористите и велосипедистите (ARBÖ) и GTÜ обществото за технически мониторинг тестваха коя гума отговаря най-добре на тези изисквания, пише "Ауто прес".
Девет всесезонни гуми с размери 215/50 R 18 бяха тествани на VW T-Roc. Гамата се простира от премиум производители като Pirelli и Goodyear до по-евтини алтернативи от Maxxis или Toyo. Зимните тестове се проведоха на тестовата площадка Арктик Фолс в Швеция, а летните – на площадката на ATP в Папенбург, Долна Саксония.
В снега: Тук бяха тествани различни опасни ситуации. При рязко спиране от 40 км/ч на заснежен път, всички гуми все още са близо една до друга на 19,4 (Falken) до 20,9 (Pirelli) метра.
За сравнение беше използван и последният победител в теста за летни гуми. Резултатът показва колко опасно е да се кара с грешни гуми през зимата – с тях преди колата да спре, тя измина 51,8 метра - повече от два пъти повече от всесезонните гуми.
В следващия сценарий, тръгвайки в сняг, резултатие са в разделен диапазон - гумата Michelin се нуждае само от 23,3 метра, за да достигне 30 км/ч, Toyo завършва на последно място с 27,5 метра.
Кои модерни технологии на колите са полезни, според шофьорите
По отношение на управлението Michelin и Continental са особено впечатляващи - те показват само леко недозавиване в завои, но иначе могат да се управляват прецизно с добра странична опора. Губещият е Тоуо, който и значително презавива.
Когато е мокро: При спиране на мокри пътища, Continental е категорично водещ - от 80 км/ч той спира само след 29 метра. Това е плътно следвано от Pirelli и Bridgestone, които изискват по 29,9 метра.
Toyo отново се класира на последно място със спирачен път от 33,5 метра. Три гуми се открояват, когато става въпрос за управление - Goodyear, Pirelli и Continental могат да се управляват прецизно, само с леко недозавиване в завоите. Michelin, Bridgestone, Falken и Toyo се представят най-слабо. При аквапланинг всички карат стабилно, така че няма занасяния.
На сухи пътища: Със спирачен път от 30,6 метра, използваната лятна гума осигурява най-висока стойност, до която нито една тествана гума за всякакви метеорологични условия не може да се доближи. На сухи пътища ситуацията се обръща в полза на предишния последен – Toyo.
Кои са проверките на спирачната система на автомобила за есенния сезон
При рязко спиране от 100 км/ч са му необходими само 36,7 метра, за да спре. Само Pirelli (35,6 метра) и Continental (36,1 метра) се представят по-добре.
Най-отзад са Goodyear и Falken с по 42 метра, както и Vredestein (42,4 метра). Между първото и последното място има 6,8 метра - това съответства на габарита на дълъг панелен ван. Що се отнася до управлението, всички кандидати са близо един до друг.
Заключение: Всесезонните гуми трябва да са универсални. Победителят в теста Continental постига най-добре този баланс, следван плътно от Michelin. Falken, от друга страна, е силен през зимата, но слаб през лятото.
И Тойо е добре на сухо но иначе е на дъното. Все още се препоръчват три гуми напълно и четири условно - Vredestein, Maxxis, Falken и Toyo. Важното е че никоя от участващите гуми не се провали. Също така е ясно, че летните гуми през зимата са изключително опасни.