Колата винаги е скъпа покупка. Независимо от първоначалните разходи, всеки шофьор иска да има кола, която няма да бъде обременена от необходимостта от скъпи и редовни ремонти.
Експертите проведоха проучване и съставиха рейтинг на модели, които е по-добре да избягвате да купувате, ако не искате да си осигурите допълнителни разходи.
Тези автомобили са много скъпи за ремонт и поддръжка.
Механикът Крис Пайл отбеляза, че обикновено хората, които могат да си позволят изброените по-долу автомобили, също могат да си позволят подходяща поддръжка и ремонт. Понякога дори основната поддръжка е абсурдно скъпа.
Нисан
Nissan произвежда предимно достъпни модели за средния клас и всички те са относително надеждни и икономични. Въпреки това, експертът Крис Пайл, механик в JustAnswer, подчерта, че GT-R е изключение от гамата на Nissan. Оригиналният Nissan GT-R е представен за първи път през 1969 г. под името Skyline. Тези модели са трудни за намиране, особено R32, който се превърна в един от най-търсените от колекционерите поради авангардната си технология и впечатляващи характеристики. Според Car and Driver, най-новият GT-R ще ви струва между $123 000 и $223 000 в зависимост от спецификациите и състоянието. Освен това ще трябва да харчите пари за поддръжка.
БМВ
Експертите на CarEdge анализираха пазара и класираха 15-те най-скъпи автомобила. Този списък включва повече модели на BMW от всяка друга марка. Според RepairPal BMW изискват скъпа поддръжка (средно $968 на година). Общо марката се нарежда на 30-то място от 32 марки автомобили в проучването за надеждност. Ако притежавате някое от превозните средства от серията X, очаквайте да платите между $17,516 (за X1) и $18,900 (за X6 M) за ремонт в продължение на десет години.
Мерцедес-Бенц
Mercedes-Benz е класическа комбинация от лукс и модерни технологии. Mercedes е известен с първокласни материали и мощни двигатели. За съжаление моделите не заемат високи стъпки в рейтинга на надеждност, а ремонтите са доста скъпи. Стивън Елек, ръководител на анализа на автомобилни данни в Consumer Reports, каза: "За 10 години разходите за поддръжка и ремонт на моделите на Mercedes-Benz са повече от два пъти по-високи от тези на моделите на Lincoln."
Land Rover
Land Rover е известен със своите здрави превозни средства със задвижване на четирите колела. Въпреки това, ремонтите ще струват средно 735 долара годишно през първата година и около 18 228 долара за поддръжка и ремонт през първите десет години от експлоатацията, според CarEdge. Надеждността е поставена под въпрос от RepairPal: Land Rover зае 31-во място от 32. Consumer Reports класира Land Rover като втората най-лоша марка автомобили (Jeep е първата) по отношение на разходите за поддръжка и ремонт. Това отчасти се дължи на скъпите ексклузивни резервни части.
Porsche
Като цяло 51,17% от Porsche ще се нуждаят от основен ремонт през първите десет години. Според CarEdge това е с 16,08% повече от други марки в същия ценови диапазон. Що се отнася до моделите, бихте си помислили, че ремонтът на 911 от висок клас ще струва повече, но Cayenne и Macan са два от най-скъпите Porsche за поддръжка.
Bentley
Bentley Bentayga (287 638 долара) и Continental GT (364 625 долара) са двата най-скъпи луксозни автомобила за поддръжка, струващи съответно 27 967 и 23 331 долара за 10 години експлоатация. Включително разходите за амортизация, застраховка, поддръжка и гориво, експертите изчисляват, че притежаването на Bentley за пет години ще струва средно 285 586 долара.
Ферари
Според няколко дилърства на Ferrari средните годишни разходи за поддръжка на автомобила варират от 1500 до 2000 щатски долара. Специалистът Дъг ДеМуро изчисли, че на практика разходите са по-високи: повече от 2300 долара за смяна на гуми и смяна на масло, над 1700 долара за подмяна на предни спирачни накладки и ротори. Но за произведение на изкуството, което обикновено струва от 150 000 долара, очаквайте да платите много пари в случай на неочакван ремонт.