Съвременните автомобили често са оборудвани с турбокомпресори, така че благодарение на турбината мощността на автомобила се увеличава, а също така става по-икономична. Но такива агрегати имат и недостатъци, например турбините имат кратък експлоатационен живот.
Турбините често изкарват около 10 години или 150-170 хиляди километра и за да не се сблъскат с проблеми, собствениците на автомобили бързат да продадат колата си, без да чакат фатални последици. Експерти са обяснили какво трябва да се провери, за да се определи предстоящата "смърт" на турбината.
Преди всичко се препоръчва да се огледа изпускателната система, както и да се обърне внимание на необичайни звуци изпод капака. Ако в нормално състояние компресорът леко изсъсква и се чува изсвирване, агрегатът скоро ще откаже.
Също така проблемите се показват от синкавия цвят на отработените газове, който изчезва на празен ход и се увеличава с увеличаване на скоростта. Това се дължи на изтичане на масло в цилиндрите през компресора. Ако отработените газове станат черни, тогава най-вероятно буталните пръстени са износени или има изтичане на въздух в интекулера. Друг тъжен признак са петна от масло, които показват загуба на херметичност.
Ако шофьор открие един от изброените симптоми, трябва да се свържете със сервизен център. В случай, че тези знаци бъдат забелязани от потенциален купувач на употребяван автомобил, по-добре е да откаже сделката.