Експерт посочи основните опасности от нискокачествения антифриз

https://auto.blitz.bg/saveti/ekspert-posoci-osnovnite-opasnosti-ot-niskokacestveniya-antifriz Auto.blitz.bg
Експерт посочи основните опасности от нискокачествения антифриз

Експерт разказа как охлаждащата течност може да съсипе двигателя. След проведени лабораторни тестове на охлаждащи течности експертът отбелязва, че нискокачествената охлаждаща течност има не по-малко отрицателно въздействие върху двигателя, отколкото лошото масло или гориво.

Той изброи проблемите, които възникват поради използването на съмнителен антифриз, както и факторите, които водят до тях.

Експертно мнение

"Прегряването е източник на някои от най-сериозните проблеми в двигателя на автомобила. Повече от 90% от неизправностите, произтичащи от прегряване на двигателя, са свързани с използването на нискокачествена охлаждаща течност.

В най-добрия случай можете да се разминете с увеличаване на консумацията на масло, в най-лошия случай то може да "достигне" до цилиндровия блок и да доведе до надрасквания и износване на буталата. Това на свой ред пък ще доведе до доста сериозни и скъпи ремонти.

Замразяването е антипод на прегряването. Питате се как може антифризът да замръзне, но има такива случаи: на първо място, помпата се задръства, след това задвижващият ремък се къса на парчета и за финал целият двигател избухва по шевовете...

Корозията е не по-малко опасна. Корозионният слой по стените на радиатора и каналите на двигателя се превръща в топлоизолатор, двигателят отделя топлина по-зле, прегрява и работи при неприемливи температури. Корозионните продукти запушват радиатора, разрушават работното колело и лагера на помпата и заглушават термостата.

Утайки – Неизползваемите или остарели добавки започват да работят като абразив, унищожавайки системата за охлаждане на двигателя отвътре. Такива добавки не предпазват от корозия, а провокират нейното развитие.

Така изглежда некачественият антифриз след експлоатация

Горещи

Коментирай