Автоексперт обясни защо защитата от химикали трябва да се прилага през лятото, а не в началото на зимата или есента.
Пътните химикали могат да имат отрицателен ефект върху определени части на превозните средства, но това е по-вярно за по-старите превозни средства.
Освен това е най-добре да актуализирате антикорозионното покритие на автомобила не през есента, а през лятото. Това мнение изрази автомобилен експерт пред Public News Service.
С настъпването на студеното време пътните служби обработват пътищата със соли и реагенти, за да предотвратят заледяване.
Страховете на собствениците на автомобили, че реагентите унищожават металните части на каросерията и причинявайки корозия, не са безпочвени, но новите коли на до пет годишна възраст не са застрашени от пътните соли и реагенти поради фабричната обработка, подчертава експертът.
„Повечето съвременни автомобили са доста добре защитени със смоли, покриващи дъното и всякакви уязвими елементи, като калници, прагове и т.н.
Тоест всички съвременни автомобили са доста добре и качествено обработени с тези заводски продукти. А нашите пътни химикали, по правило, не могат да ги увредят за пет години“, обяснява събеседникът на изданието.
С течение на времето обаче фабричните покрития се „счупват“ поради естествената употреба на колата. В резултат на това върху стандартната смола могат да се появят микропукнатини, през които влагата и реагентите навлизат в частите на автомобила, причинявайки корозионни джобове, уточнява експертът.
Много шофьори имат практиката да купуват кола за пет години, след което я продават и купуват нова, отбеляза експертът.
В този случай няма нужда да се притеснявате за въздействието на пътните реагенти върху автомобила. Но в съвременните условия автомобилът става все „по-ценен“ и се цели по-дългосрочно придобиване, така че е необходимо от време на време да се полагат антикорозионни покрития, както и да се заменят меките „текстилни“ облицовки на калниците с по-твърди такива изработени от пластмаса.
„Но това са дългосрочни, стратегически мерки, които вероятно нямат смисъл точно тук и сега. Ако колата е на пет до седем години, е трудно да се каже дали е необходимо да се направи антикорозионна обработка точно сега. Препоръчително е да отложите тази процедура за лятото, а не да я правите прибързано в есенната киша“, подчертава автоекспертът.
Що се отнася до закупуването на автомобил втора ръка, в този случай е наложително да се актуализира антикорозионното покритие, препоръчва експертът.
Антикорозионното покритие винаги е много полезно за автомобила, увеличава остатъчната му стойност, поддържа целостта на каросерията и придава по-добър и поддържан външен вид на колата.
Освен това, когато се купуват употребявани автомобили, купувачите винаги проверяват долната част. Красив, равномерен слой антикорозионно покритие винаги ще бъде по-добър фактор от люпещата се заводска смола, прави извод екпсертът.