Черен списък: Какви коли да не купувате и не става дума за марки

  • 05.05.2021 9:20 /
  • 14536 /
  • 0
Черен списък: Какви коли да не купувате и не става дума за марки

Покупката на автомобил е отговорен и приятен процес, по време на който бъдещият собственик, повлиян от емоциите, забравя за предпазливостта. Междувременно, има определени точки, които задължително трябва да се спасят при такава важна покупка.

Става дума не за определени марки автомобили, както се казва, "на вкус и цвят"... Но във всеки модел има недостатъци, които е по-добре да бъдат избягвани, затова проучете подбраните от вас коли по-отрано. 

Внимание каросерия 

Никога не взимайте кола с каросерия, чиито силови елементи са засегнати от корозия. Най-вероятно, ръждата няма да може да се махне с обикновена смяна на детайлите (на първо място калниците). 

Ще са необходими и заваръчни работи, а след това и боядисване. Това е скъпо и неприятно, инвестицията в крайна сметка може да надмине цената на автомобила, при това в няколко пъти. 

Не взимайте кола втора ръка със система, на която се носи славата из народа, че е ненадеждна и недълговечна. 

Ако искате да си купите кола с конкретно оборудване, пригответе се да изгубите доста време и пари в търсене и диагностика на максимално нов вариант. Старайте се да избягвате автомобили с голяма корозия, неизправност на скоростната кутия или с проблеми в движението. 

Коли-удавници 

Въпросните коли са чести посетители на пазарите за коли втора ръка. 

Имайте предвид, че това е истинска "бомба със закъснител". Днес тя може да работи безупречно, а утре в нея да се окисли дори само и един кабел, търсенето на който може да отнеме немалко време и пари. 

Може да рискувате, само ако се договорите с продавача за намаление за замяна на потопените блокове. 

Рядкото не означава хубаво 

Не взимайте слабо разпространени модел, особено ако са свалени от производство. Може да възникне голям проблем с намирането на резервни части и консумативи. 

Или ще ги чакате със седмици да пристигнат, или ще ги сменяте с части от други коли, което е неприемливо. 

Автомобил от рядка марка - ненужни главоболие. 

Ще имате проблеми със сервиза и резевните части, особено ако сте от малък град. 

Майстори, които разбират от такива коли и знаят всичките им тънкости, естествено, ще могат да се намерят, но хората с тези способности живеят и работят обичайно в големите градове. 

Те винаги са заети, услугите им са доста скъпи. Винаги се отнасяйте отговорно към решението да си купите автомобил от рядък модел или с рядка модификация. 

Проверявайте всичките документи на колата 

Коли с пренабити VIN-номера на каросерията и съмнителни документи също често се срещат на пазара. Дори и най-интересната, в прекрасно състояние кола си е купчина метал, ако тя е заложена или се издирва, регистрирана е на починал човек или въобще няма документи. 

Не вярвайте на онзи, които започне да ви убеждава колко лесно ще се решат гореспоменатите проблеми. Уж не бил дооформил документите, защото нямал време. Помолете продавача първо да реши всичките проблеми и час след това да я продава. 

Дори когато купувате кола за части не си струва да я взимате, ако тя няма документи или има съмнително минало. Дори и да не карате тази кола, вие изневиделица може дабъдете навестени от служителите на полицията, кредитори и дори криминални типове. 

Винаги се уверявайте, че всичките документи са наред и чак тогава оформяйте сделката. 

Дайте си време за размисъл. 

Не правете грешката при покупка на кола втора употреба да взимате решение веднага. 

Потърсете информация за избрания модел в авторитетни автомобилни издания, все пак там работят опитни хора, които знаят всичките "подводни камъни" на всичките коли. 

От тях може да научите някои тънкости на определена кола и да си помогнете с избора. 

Още един важен момент: никога не купувайте кола, която е работила като такси. Такива автомобили веднага трябва да ги включите във вашия "черен списък". Те почти винаги са твърде амортизирани и имат комплексни проблеми. Никаква отстъпка не може да компенсира разходите по поддръжката на такъв автомобил. 

Същото се отнася и за колите на доставчици, чийто пробег за година е равен на резерва за експлоатация за целия живот на автомобила. 

 

 

 

КОМЕНТИРАЙ