Ако си купувате употребявана електрическа кола, обърнете внимание на тези неща

https://auto.blitz.bg/saveti/ako-si-kupuvate-upotrebyavana-elektricheska-kola-obarnete-vnimanie-na-tezi-neshta Auto.blitz.bg
Ако си купувате употребявана електрическа кола, обърнете внимание на тези неща

Данните от ексклузивното проучване показват, че повечето по-стари електромобили имат надеждност под средната и че дори по-новите електромобили втора ръка изостават от автомобилите, задвижвани с ДВГ и хибридите.

Съобщава се за проблеми с електрически задвижващи двигатели, зареждането и батериите. Това до голяма степен се дължи на факта, че често отнема няколко години, за да се открият грешки в новата технология, а също и защото много електромобили са луксозни, натоварени с технологии автомобили с повече функции, които могат да се объркат.

В сравнение с автомобилите, задвижвани с ДВГ, технологията за електрически превозни средства е в начален стадий и се променя бързо с всеки нов модел, който се представя. Това е една от причините да смятаме, че купувачите, които се интересуват от нов EV, също трябва да обмислят лизинг вместо покупка.

Добрата новина е, че електромобилите изискват по-малко планирана поддръжка от автомобилите с ДВГ. Няма запалителни свещи за смяна или двигателно масло за смяна, така че докато вашето използвано EV остава във фабрична гаранция - или ако закупите сертифициран употребяван автомобил с разширена фабрична гаранция - можете да спестите пари от оперативни разходи в сравнение с автомобил с ДВГ.

Като цяло, ако планирате да закупите електромобил втора ръка, би било разумно да купите такъв, който все още е в гаранция, пише "Ауто прес". Времето ще покаже как по-новите EV технологии остаряват и дали те ще се поддадат на същите проблеми с влошаването на батерията.

И както винаги, всеки модел има своя история за надеждност. Затова трябва да проверите дали всяко EV, от което се интересувате за закупуване, има най-новия софтуер и няма открити изтегляния. С Tesla можете да натиснете логото „T“ в горната част на екрана и ще се появи най-новата актуализация на софтуера, заедно с бележки, обясняващи какво е променено.

Автомобилите и купувачите е добре да си отговарят на обширен набор от правила, за да не съжаляват последните:

• Цената на използваното EV не бива да надвишава 25 000 евро, без да включва данъци и такси.
• Годината на модела на автомобила трябва да е поне две години по-стара от текущата календарна година.
• Автомобилът трябва да се продава от оторизиран дилър. Индивидуалните продажби не отговарят на условията.
• Това трябва да е първият път, когато превозното средство е препродадено след 16 август 2022 г., без да се броят продажбите към и между представителствата.
• Не можете да получите кредит, ако сте посочен като зависими от нечии други данъци, не можете да продадете кола на себе си и не можете да поискате кредит повече от веднъж на всеки три години.

Пилот на сейфтикар във Формула 1 обясни как да караме безопасно през есента

Запомнете: Само защото автокъща рекламира цена с включен данъчен кредит, не означава непременно, че отговаряте на условията за нея или че колата отговаря на условията за нея. Ето защо е важно да четете дребния шрифт на уебсайтовете на представителствата и да поискате от представителството подробна цена навън, която показва дали данъчният кредит е включен.

Колко бързо се зареждат употребяваните електромобили?

Ако планирате да зареждате по време на път, трябва да знаете, че някои по-стари електромобили се зареждат много по-бавно от други. Повечето по-стари електромобили имат максимална степен на приемане на зареждане от 50 kW, което означава, че няма да могат да се възползват от бързи зарядни устройства с мощност 100 kW, 150 kW или дори 350 kW.

Повечето по-нови електромобили се зареждат с много по-високи скорости и са склонни да бъдат по-ефективни, което означава повече километри пробег, добавен за време, прекарано в зареждане.

2022 Hyundai Ioniq 5, например, има максимална скорост на приемане от 240 kW и може да добави до 30 км обхват на минута зареждане с 350 kW DC бързо зарядно устройство. Сравнете това с Chevy Bolt от 2017 г., който може да добави само около 5 км обхват в минута поради своята скорост на приемане от 50 kW.

По същия начин, когато е включен в Supercharger, 2013 Tesla Model S може да добави 7 км пробег в минута, 2018 Model S може да добави 10 км в минута, а 2022 Model S може да добави 25 км в минута.

Nissan Leaf, Kia Soul EV и Mitsubishi i-MiEV имат портове за зареждане CHAdeMO вместо по-често срещаните портове CCS и NACS, което означава, че не са съвместими с повечето станции за зареждане Tesla.

Дори когато производителите започват да предлагат конвертори, така че собствениците на електромобили, които не са Tesla, да могат да се включат в Tesla Superchargers, някои по-стари електромобили може да бъдат пропуснати.

По-ниските скорости на зареждане също могат да бъдат проблем за домашното зареждане. Някои модели Nissan Leaf от 2017 г. и по-ранни имат само 3,3kW вградено зарядно устройство, което означава, че може да им отнеме повече от два пъти повече време от другите EV, за да се заредят напълно наведнъж при 32-amp домашно зарядно устройство.

Дисплеят за зареждане на сензорния екран на автомобила ще покаже дали Leaf, който обмисляте, е оборудван с 3,3kW или по-бързо зарядно устройство с мощност 6,6kW.

Трябва също така да имате предвид, че инсталирането на зарядно може да бъде скъпо и че общественото зареждане често е много по-скъпо от зареждането у дома. Ако не можете да инсталирате зарядно устройство там, където живеете, може да се окаже, че харчите толкова за електричество, колкото бихте платили за бензин или нафта.

Как да проверите изправността на батерията на използван EV?

Всички EV батерии са склонни да губят известен обхват с течение на времето. Това не е голяма работа за превозни средства с по-дълъг пробег, но наистина може да намали полезността на някои по-стари електромобили с малък пробег, като Ford Focus Electric, Mitsubishi i-MiEV, 2014 г., 2018 Mercedes B Class и 2011-2014 Nissan Leaf.

Също така е важно да следите състоянието на батерията, ако купувате превозно средство, което е близо до края на гаранцията на батерията. Най-простият начин е да заредите напълно батерията на EV и да сравните прогнозния пробег на таблото с оригиналната оценка на EPA. Преди да насрочите пробно шофиране, помолете дилъра или продавача за снимка на таблото, показваща приблизителния пробег на автомобила, след като е бил включен през нощта.

Може да се наложи да отидете в настройките на автомобила и първо ръчно да увеличат максималния капацитет на зареждане до 100 процента. Когато шофирате, уверете се, че оценката на пробега и индикаторите за процент на заряда на батерията не падат значително.

Услуги като vsNews могат да предоставят подробен отчет за състоянието на батерията за използвани електромобили. Този метод е полезен защото отчита, че много фактори влияят на обхвата на EV в реалния свят. В студен ден прогнозата ви за обхват може да спадне с 25 процента. Същото важи и за използването на аксесоари като нагревател или шофиране по магистралата.

Някои превозни средства, като например Nissan Leaf, имат вградени измерватели на изправността на батерията. Превозните средства на Tesla имат вградена функция за тестване на батерията, но завършването й отнема до 24 часа и изисква спазване на конкретни инструкции.

Кои са най-важните съвети за поддръжка на колата


Услуги като Recurrent използват данни за превозни средства от реалния свят, за да предвидят очаквания пробег на превозното средство и как ще се промени след три години.

Recurrent събира данни директно от около 25 000 EVs и ги използва - включително показания на километража, конфигурация на батерията, оценки на обхвата на таблото, местоположение и някои основни аспекти от историята на превозното средство - за прогнозиране на здравето на батерията за подобни превозни средства, дори ако те не са имали своите батерии анализирани.

„Това ни позволява да генерираме очаквания, които можем да споделим с купувачите относно автомобила днес и как ще старее“, казва Андрю Гарбърсън, ръководител на растежа и проучванията за Recurrent.

Много представителства предлагат безплатни периодични отчети. Инструменти на трети страни, които се включват в бордовия диагностичен порт на автомобила (известен като OBD-II), също могат да анализират директно здравето на EV батерия. Услуги като vsNew позволяват на представителствата да преведат резултатите от тези анализи в лесни за четене отчети за здравето на батерията, които могат да предоставят на потребителите.

Можете също така да получите основен доклад за здравето на батерията от механик или да закупите OBD-II скенер и софтуер, за да правите тестове сами.

Има ли нещо друго, което трябва да търсите, когато купувате употребяван EV?

Електромобилите имат по-малко движещи се части за проверка от превозните средства, задвижвани с ДВГ, но ще поискате да проверите гумите. Поради повишеното си тегло и незабавен въртящ момент, електромобилите са склонни да износват гумите по-бързо от конвенционалните превозни средства.

Някои ранни електромобили се продават в малки количества и може да имат малко общо с по-новите модели, което може да затрудни намирането на резервни части и опитни техници за ремонт в сравнение с по-масовия модел.

Например Mercedes-Benz B-Class EV, първото поколение Kia Soul EV, малка част от Tesla Model 3, продадени само през 2019 г. Въпреки че представителствата все още трябва да могат да коригират проблемите, независимите магазини може да нямат толкова много опит.

Горещи

Коментирай