Експерт посочи слабите места в двигателите на популярните кросоувъри на Opel и Chevrolet.
Какви двигатели?
Бензинови двигатели с обозначение A24XE или A24XF с работен обем 2,4 литра са монтирани от 2010 до 2018 г. на кросоувърите Opel Antara и Chevrolet Captiva.
Двигателят е атмосферен. Степента на компресия не е много висока - 10,4. Производителите на автомобили обаче са го конфигурирали за бензин AI-95 и не препоръчват използването на гориво с по-ниско октаново число.
Двигателят е базиран на алуминиев цилиндров блок. Главата с шестнадесет клапана също е излята от алуминиева сплав.
Оптималните топлинни хлабини в клапанния механизъм се поддържат от хидравлични компенсатори. Разпределителните валове са оборудвани с устройства за регулиране на фазите. Задвижването е верижно.
Двигателят A24XE е типичен модерен "алуминиев" двигател.
1. Грешки в поддръжката
Двигателите A24XE/A24XF са особено чувствителни към моментите на затягане на запалителните свещи, закрепването на главата на цилиндъра и предния капак. Металът е мек и при повторно опъване частите могат да се деформират и да се появят пукнатини.
Следователно, няма „да го правите на око“ - всички крепежни елементи се затягат изключително с динамометричен ключ .
2. Слабо затягане на ангренажната верига
Ангренажа издържа не повече от 50-60 хиляди километра. Това обикновено се случва при автомобили, които често се карат с пълен товар или чиито водачи обичат активния стил на шофиране. И в двата случая двигателят се върти динамично, задвижването изпитва по-големи натоварвания и по-бързо се поврежда.
Ако забавите смяната на повреден обтегач, веригата може да повреди предния капак на двигателя. И разходите за ремонт ще се увеличат значително.
И ако предният капак е отворен, има смисъл да смените обтегачите и успокоителите на верижните задвижвания на балансиращия вал. Освен това са ненадеждни и се развалят при малък пробег.
Верижното задвижване на балансиращите валове е оборудвано с обтегач и успокоители. По-добре е да замените всичко едновременно.
3. Проблем с фазата
Дефазаторите на разпределителните валове също често се чупят. Обикновено им отказват електромагнитните клапани. В същото време Check Engine светва на арматурното табло и двигателят започва забележимо да губи мощност.
Смяната на клапана е лесна и евтина. Частта не е дефицитна.
Фазопревключвателите на двата разпределителни вала и верижното им задвижване са слабите места на двигателя.
4. Горене на масло
При много двигатели, поради недостатъчна твърдост на блока, геометрията на цилиндрите се нарушава, което увеличава разхода на масло .
По същата причина двигателят се страхува от прегряване - блокът може да „си замине“, дори при леко превишаване на температурата.
5. Течове на масло
Най-често се омаслява връзката между капака и главата на цилиндъра.
При това, най-чести при кратки пътувания.
И това също е странно, защото капакът на клапаните не се сваля по време на поддръжката. В крайна сметка клапаните са оборудвани с хидравлични компенсатори и не се нуждаят от настройка.
Пазете двигателя!
Двигателят A24XE е типичен представител на съвременните двигатели. Редки единици преодоляват границата от 300 хиляди километра без основен ремонт.
Много двигатели се повреждат поради прегряване и проблеми с верижните задвижвания. Тези слаби места заслужават специално внимание.