5 проблема и решения за двигателите на Opel и Chevrolet

https://auto.blitz.bg/saveti/5-problema-i-reseniya-za-dvigatelite-na-opel-i-chevrolet Auto.blitz.bg
5 проблема и решения за двигателите на Opel и Chevrolet

Експерт посочи слабите места в двигателите на популярните кросоувъри на Opel и Chevrolet. 

Какви двигатели?

Бензинови двигатели с обозначение A24XE или A24XF с работен обем 2,4 литра са монтирани от 2010 до 2018 г. на кросоувърите Opel Antara и Chevrolet Captiva.

Двигателят е атмосферен. Степента на компресия не е много висока - 10,4. Производителите на автомобили обаче са го конфигурирали за бензин AI-95 и не препоръчват използването на гориво с по-ниско октаново число.

Двигателят е базиран на алуминиев цилиндров блок. Главата с шестнадесет клапана също е излята от алуминиева сплав.

Оптималните топлинни хлабини в клапанния механизъм се поддържат от хидравлични компенсатори. Разпределителните валове са оборудвани с устройства за регулиране на фазите. Задвижването е верижно.

Двигателят A24XE е типичен модерен "алуминиев" двигател.

1. Грешки в поддръжката

Двигателите A24XE/A24XF са особено чувствителни към моментите на затягане на запалителните свещи, закрепването на главата на цилиндъра и предния капак. Металът е мек и при повторно опъване частите могат да се деформират и да се появят пукнатини.

Следователно, няма „да го правите на око“ - всички крепежни елементи се затягат изключително с динамометричен ключ .

2. Слабо затягане на ангренажната верига

Ангренажа издържа не повече от 50-60 хиляди километра. Това обикновено се случва при автомобили, които често се карат с пълен товар или чиито водачи обичат активния стил на шофиране. И в двата случая двигателят се върти динамично, задвижването изпитва по-големи натоварвания и по-бързо се поврежда.

Ако забавите смяната на повреден обтегач, веригата може да повреди предния капак на двигателя. И разходите за ремонт ще се увеличат значително.

И ако предният капак е отворен, има смисъл да смените обтегачите и успокоителите на верижните задвижвания на балансиращия вал. Освен това са ненадеждни и се развалят при малък пробег.

Верижното задвижване на балансиращите валове е оборудвано с обтегач и успокоители. По-добре е да замените всичко едновременно.

3. Проблем с фазата

Дефазаторите на разпределителните валове също често се чупят. Обикновено им отказват електромагнитните клапани. В същото време Check Engine светва на арматурното табло и двигателят започва забележимо да губи мощност.

Смяната на клапана е лесна и евтина. Частта не е дефицитна.

Фазопревключвателите на двата разпределителни вала и верижното им задвижване са слабите места на двигателя.

4. Горене на масло

При много двигатели, поради недостатъчна твърдост на блока, геометрията на цилиндрите се нарушава, което увеличава разхода на масло .

По същата причина двигателят се страхува от прегряване - блокът може да „си замине“, дори при леко превишаване на температурата.

5. Течове на масло

Най-често се омаслява връзката между капака и главата на цилиндъра.

При това, най-чести при кратки пътувания.

И това също е странно, защото капакът на клапаните не се сваля по време на поддръжката. В крайна сметка клапаните са оборудвани с хидравлични компенсатори и не се нуждаят от настройка.

Пазете двигателя!

Двигателят A24XE е типичен представител на съвременните двигатели. Редки единици преодоляват границата от 300 хиляди километра без основен ремонт.

Много двигатели се повреждат поради прегряване и проблеми с верижните задвижвания. Тези слаби места заслужават специално внимание.

 

Горещи

Коментирай
3 Коментара
Beska
преди 1 година

Уникално лекарство за мъже, което взриви интернет не само помага в леглото (3 пъти по-ефективно от виaгpa), но и лекува простатит, безплодие, еректилна дисфункция, плешивост и премахва излишните мазнини по корема----- http://gg.gg/blumag

Откажи
до веска
преди 1 година

Веске ,а може ли да ти са изцъкам на пъпчето?

Откажи
Пепел
преди 1 година

Проблемите са няколко, но решението е едно НЕ КУПУВАЙТЕ ТЕЗИ КОШНИЦИ.

Откажи