Сега все повече и повече автомобили се продават с CVT (автоматична безстепенна скоростна кутия), защото това е по-евтино за производство. Производителите се надпреварват да говорят за предимствата на CVT, но се намериха и експерти, които да кажат недостатъците им.
Основното предимство на вариатора е плавната работа, тъй като той няма предавки. Въртящият момент от двигателя се предава през ремък, който се плъзга по конусите, като по този начин се променя съотношението на техните обороти. Но CVT има и някои доста сериозни недостатъци.
Надежден начин от опитни водачи как да не ви удря ток от колата
БАВНО УСКОРЕНИЕ
Конструктивните характеристики на трансмисията са такива, че автомобилът със CVT не може да ускори бързо. Без значение как шофьорът натиска педала за газ, усещането за „скучно” ускорение не може да се избегне. Плюс това моторът е много шумен при ускорение. Следователно това предаване не е проектирано за бързо шофиране.
ДЕЛИКАТНА ЕКСПЛОАТАЦИЯ
CVT не обичат дрифт на гумите при стартиране от светофари, а това се случва често и в кал и на черни пътища. В резултат на това трансмисията прегрява. И ремъкъ не понася внезапни резки натискания на педала за газта. Поради това той постепенно се разтяга и CVT се разваля.
ЧЕСТА ПОДДРЪЖКА
Обикновено производителите препоръчват смяна на маслото във вариатора на всеки 60 000 км. А други дори пишат, че маслото е предназначено за целия експлоатационен живот. По-добре да не вярвате в това и да сменяте маслото по-често. В противен случай износването бързо ще "убие" вариатора и е скъпо да го ремонтирате.
ВИСОКИ РАЗХОДИ ЗА РЕМОНТ
В структурно отношение това предаване е сложно, поради което трябва да бъде ремонтирано в сервиз, където има необходимото оборудване и квалифицирани майстори. И винаги на висока цена. Към това добавете изискванията на много производители на CVT да използвате само сертифицирани масла и точно определени резервни части. В резултат разбираме, че всеки проблем с вариатора струва доста скъпо. На този фон ремонтът на хидромеханичната трансмисия е по-евтин.
ПРОБЛЕМИ С ТЕГЛЕНЕТО
Не се препоръчва да теглите ремарке на автомобил със CVT . В този случай към силовия агрегат на автомобила се прилагат допълнителни натоварвания, в резултат на което CVT може бързо да прегрее. И още повече не бива да теглите друга кола на въже. Особено ако трябва да придърпате тежък SUV. В този случай натоварването на вариатора може да се окаже прекомерно и прегряване или дори по-сериозни повреди, като скъсан ремък на вариатора, не могат да бъдат избегнати./auto.blitz.bg
Харесайте auto.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!