Окачването на колите не само осигурява комфорт при каране, но и гарантира безопасността на самата кола, както и на всички, които са в нея.
През последните десетилетия окачванията на автомобилите са станали много по-сложни и усъвършенствани. Това състояние на нещата обаче изобщо не означава, че този елемент от конструкцията на машината не се поврежда.
И на първо място, повреди възникват поради неправилна експлоатация на превозното средство. Някои грешки и обстоятелства ускоряват приближаването на неизбежното - посещаването на сервиз.
1. Агресивна среда
Някои биха казали, че основният враг на една кола е небрежният и безотговорен собственик. И наистина е така. Вярно е, че подобни шофьори не са много, поради което първият и основен враг на почти всяка част и детайл все пак се явява агресивната външна среда.
В случая с окачването, най-уязвимата част от конструкцията са всички видове връзки с резба, тъй като те имат навика да започват да ръждясват много по-рано от всички останали части на автомобила.
Ето защо, за да може един лесен ремонт да не се превърне в нещо много сложно и тревожно, е необходимо да се извършва профилактика - да се обработва със защитни съединения.
Също толкова важно е да следите състоянието на прахоуловителите и да се сменят навреме гумените части. Определено не си струва да спестявате от тях, тъй като всъщност те са единствената пречка по пътя на праха, мръсотията и водата към лагерите, пневматичния маншон, сферичните шарнири.
2. Износване на материалите
Всички материали в конструкцията на автомобила подлежат на износване. Изобщо няма значение за какво става въпрос: гума, метал, пластмаса - когато са под напрежение в агресивна среда, абсолютно всичко се влошава.
3 грешки на шофьорите, които водят до бърза поява на ръжда
Що се отнася до износването по отношение на окачването, първото нещо, което трябва да се има предвид, са безшумните блокове. Най-често гумата първо започва да се напуква, а след това напълно излиза от строя. Същото важи и за втулките на стабилизатора.
И човек би могъл просто да се примири с това явление, ако не е едно изключително важно „но“. Работата е там, че ресурсът на безшумните блокове и втулките пряко зависи от качеството и правилния начив на тяхното поставяне.
3. Прекомерно натоварване
Ресурсът на абсолютното мнозинство на окачващите елементи зависи от степента на натоварване на конструкцията. От това какви пътища избира водачът, колко натоварва (или дори претоварва) своята кола, а също и по какъв начин е свикнал да управлява машината, зависи продължителността на живота на окачването преди да се стигне до ремонт.
Тук е важно да се разбере основното: всяко максимално натоварване на структурата на окачването е изключително вредно. Крайните натоварвания включват шофиране в дупки и удряне на бордюри. Това включва и каране с окачване, при което някои части вече са повредени.
4. Качество на резервните части
Експлоатацията на автомобила не е евтино удоволствие. По-добре е да не пестите от резервни части за автомобила като цяло. И на първо място, не трябва да спестявате от части за детайли, които постоянно работят в агресивна среда при повишено натоварване. Окачването е само едно от тях.
Затова винаги трябва да помните поговорката за скъперника, който плаща два пъти. Използвайте услугите само на доверени майстори и винаги проверявайте качеството на избраните заместващи продукти. Не забравяйте: нискокачествената резервна част не само се поврежда по-бързо, но и ускорява износването на останалата част от конструкцията.
Какво представляват хибридните коли: характеристики, плюсове и минуси
Разбира се, винаги има изключения и не винаги е възможно да се оборудва по най-идеалния начин автомобила. Но е препоръчително да се разберете производителя на резервните части, използвани от сервиза.
5. Подравняване на колелата
И накрая, последното в списъка, но в никакъв случай не и по значение, е подравняването на колелата на автомобила. Още едно от онези неща, които могат да съсипят цял възел за нула време.
Много зависи от ъглите на поставяне колелата: поведението на автомобила на пътя, степента на износване на гумата, горивната ефективност и накрая степента на износване на окачването. Следователно няма да е излишно периодично да го проверявате с квалифициран автомеханик. /auto.blitz.bg
Харесайте auto.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!