5 наивни мита за газовата уредба в колата - вярвате ли в тях?

https://auto.blitz.bg/saveti/5-naivni-mita-za-gazovata-uredba-v-kolata-vyarvate-li-v-tyax Auto.blitz.bg
5 наивни мита за газовата уредба в колата - вярвате ли в тях?

Някои собственици на автомобили смятат, че след като преобразувате колата на газ, не можете да зареждате с бензин, но това не е така. Какво друго трябва да научите, преди да инсталирате LPG?

Мит номер 1. Работата на газ увеличава живота на двигателя

Всъщност това е само отчасти мит. За буталната група на двигателя газът е по-предпочитано гориво, но за изпускателните клапани - обратно. Въпреки това, за дългосрочна работа на двигателя без аварии, е необходима професионална настройка на газовото оборудване и редовна му поддръжка.

Най-добре на газ ще работят двигателите, които имат клапани с хидравлични повдигачи. При липса на такива, регулирането на клапаните трябва да се извършва по-често, отколкото е посочено в регламентите.

Мит номер 2. 60-литрова газова бутилка ще ви позволи да карате по-далеч от 60-литров резервоар за бензин 

Всъщност това не е така. По отношение на бензина, консумацията на газ в литри е малко по-висока. А самата бутилка, от съображения за безопасност, се зарежда отново с 15% по-малко от обема си. Оказва се, че газова бутилка с обем 60 литра ще бъде напълнена само с 50 литра. Тази настройка е зададена на настройките на LPG-системата и водачът няма право да я нарушава.

Мярката за безопасност за недопълване на цилиндъра се дължи на факта, че газът се разширява при нагряване. За да се предотврати образуването на свръхналягане в цилиндъра, 15% от пространството се оставя свободно.

Мит номер 3. Всяка кола може да бъде превърната в газ

Ако харесвате експерименти, можете да инсталирате LPG на Matiz с трицилиндров двигател. Но дали ще има смисъл? В края на краищата, този модел вече има малък разход на бензин.

Има няколко причини, поради които инсталирането на LPG на автомобил може да бъде трудно, нерентабилно или дори невъзможно:

Компактни автомобили: има малко място за местоположението на цилиндъра, разходът на гориво вече е малък, спестяванията при зареждане с гориво ще бъдат оскъдни.

- Дизелови автомобили: за да работи, имате нужда от определено количество дизелово гориво, от което ефектът от икономията на гориво става незначителен.

- Има допълнителни технически трудности при инсталирането на газова уредба на дизел.

- На автомобилите с газова уредба е забранено да влизат в подземни паркинги.

- Комбита, кросоувъри, хечбеци и джипове след инсталирането на газов цилиндър ще загубят много полезен обем в багажното отделение.

- Инсталирането на LPG на нов автомобил ще доведе до загуба на гаранция за двигателя, електрическото оборудване и дори каросерията. Причината е, че процесът на инсталиране на газовото оборудване включва смущения в електрониката, ще са необходими допълнителни отвори в каросерията и двигателят ще работи с нестандартен тип гориво.

- Ако планирате да инсталирате LPG и да продадете колата в близко бъдеще, тогава не може да става въпрос за изплащане. Ще похарчите пари за инсталиране и регистрация на газовата уредба. В същото време не всеки купувач се съгласява да закупи кола на газово гориво.

Мит номер 4. Автомобил с газова уредба не се нуждае от бензин

А това не е вярно. Съвременните поколения гаови уредби осигуряват стартиране на двигателя и загряването му до работна температура, използвайки стандартния тип гориво.

Така че, преди да поставите колата на газ, помислете дали ще ви бъде от полза, като вземете предвид особеностите на вашите пътувания. Ако шофирате рядко и на къси разстояния, тогава няма полза. С този режим на работа през зимата половината от живота на двигателя ще се извършва на бензин.

Мит номер 5. Инсталираш газова уредба и си караш колкото си искаш 

Както всяко друго оборудване, LPG се нуждае от редовна поддръжка. Ще трябва да се свържете с "газовите работници", за да смените филтрите и да проверявате настройките поне на всеки 10 000 км. Можете, разбира се, да пренебрегнете тази препоръка, но тогава двигателят ще работи все по-лошо и по-лошо и не може да се претендира за неговата издръжливост.

В какъв случай е изгодно да се конвертира колата на газ?

Инсталирането на газова уредба може да бъде изгодно за търговски превозни средства с обемни двигатели и висок разход на гориво. Също така, бързото изплащане на газовото оборудване се влияе от големия пробег.

Горещи

Коментирай
2 Коментара
teri
преди 1 година

И кой е измислил тези митове? Всеки знае, че нещата стоят така

Откажи
Раптор
преди 1 година

Инсталираш газова и не финансираш с 1.60 лв на всеки литър Лукойл, бензиностанциите и държавата ... Няма значение какво караш, ако става на газ няма причини да не се кара на газ.

Откажи