Купуването на кола винаги е важна и отговорна стъпка. Още повече, ако е бил закупен не нов, а употребяван автомобил. В този случай трябва да се прояви повишена бдителност и отговорност не само на етапа на избор, но и веднага след придобиването.
Това е така, защото има редица неща, които всеки опитен шофьор ще ви посъветва да направите, дори ако предишният собственик е уверил, че всичко е наред с колата.
1. Подмяна на течности
Това е първото нещо, което е необходимо да се направи във всеки автомобил, купен втора ръка. Подмяната на техническите течности е първата стъпка към осигуряване на лична безопасност и правилна работа на всички агрегати на автомобила.
Между другото, дори на етапа на покупка ще си струва да разберете какво точно моторно масло е използвал бившият собственик. Впрочем, дори и вече да имате тази информация, най-добре е просто да промиете двигателя и да добавите ново масло.
Би било добре също да замените маслото на скоростната кутия, антифриза, спирачната течност. Няма да е излишно да се извърши подмяна на течността на хидроусилвателя на волана.
6 автомобилни хитрости, които правят шофирането по-лесно и приятно
2. Обновление на консумативите
Следващата точка на задължителното техническо обслужване след закупуване на употребяван автомобил е подмяната на всички консумативни компоненти. Това е необходимо, за да не се срещне човек с непредвидени последици за себе си в най-неподходящия момент за това.
На първо място сменяме горивните и въздушните филтри, свещите и акумулатора също, дори и ако изглеждат в добро състояние.
Абсолютно не е излишно да бъдат подменени накладките и дисковете. Или поне те трябва да бъдат проверени старателно. Ако пробегът на автомобила е повече от 100 хиляди км, без колебание се сменя ремъка.
Отделен пункт са гумите, които трябва много добре трябва да се проверят за износването им.
"Неизправности" на колата, които не се нуждаят от поправка
3. Извършване на обработка на корпуса
Ако закупеният автомобил вече е в експлоатация поне 3-4 години, тогава прилагането на антикорозионна обработка на корпуса е строго желателна процедура. Именно през това време антикорозионното покритие (ако изобщо е имало) е успяло много да се износи.
В рамките на „програма минимум“ трябва да се обработи дъното, арките на колелата, вратите и багажника и местата със заварки. Обезателно приложете антикорозионен препарат, ако колата е преживяла ремонт на каросерията преди това.
Разбира се, преди подобно "лечение" корпусът трябва да се провери отново за наличие на корозия и ако откриете такова, трябва предварително да се елиминира. /auto.blitz.bg
Харесайте auto.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!