Опитът за управлението на автомобила не идва за един ден или примерно месец. Той се създава буквално с години. Не бива да се изненадваме, че много водачи, особено сред начинаещите, не са запознати с предназначението на абсолютно всеки бутон в колата си. Днес ще стане въпрос за точно такива три „непопулярни“ бутона.
1. Shift Lock
Днес на пазара има все повече автомобили с автоматична трансмисия. Съвсем очевидно е също, че тези с механична не са готови да потънат в забвение (и най-вероятно това няма да се случи, докато автомобилите не се променят коренно). Колите с автоматична трансмисия обаче стават все повече и повече.
Не е изненадващо, обаче че дори щастливите собственици на машини с „автоматик“ не знаят нищо за предназначението на бутона Shift Lock. Той е необходим за една единствена цел - автоматично прехвърляне на трансмисията в неутрален режим. В случай с автоматична трансмисия бутонът е необходим, за да се извърши без последствия превключване на предавките без включване на двигателя. Полезно е, когато трябва поради някаква причина да се бута колата.
2. Изключване на алармата
Алармената система в колата е изключително полезно нещо - тя плаши похитителите, нервира съседите и води до истерия котките и враните навън. Всеки водач вероятно се досеща, че в автомобилите (особено със стандартна аларма) трябва да е предвидена някаква възможност за екстрено изключване. И наистина има такъв бутон!
Най-често този превключвател се намира директно на таблото на колата, сред другите многобройни бутони. Така че, струва си да се разгледа.
По-трудно е с автомобили, на които алармата не е настроена от завода. В този случай бутонът за аларма може да бъде навсякъде. Дори в жабката. Ако алармата се поставя самостоятелно, то тогава местоположението на бутона за екстрено изключване трябва незабавно да се уточни с майсторите.
3. Рециркулация на въздуха
Много съвременни водачи или не осъзнават, че такава функция съществува, или не разбират нейното предназначение. Всъщност бутонът с изображението на колата и увита стрелка вътре в нея е изключително полезен.
Същността на тази функция е, че тя блокира достъпа на въздух от външната среда в автомобила. Полезно е това да се направи, когато колата например влезе в зона с „лош“ въздух. Функцията за рециркулация на въздуха е особено полезна, когато климатикът работи. С него салонът ще се охлади много по-бързо. /auto.blitz.bg
Харесайте auto.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!