3 грешки при проверка на нивото на маслото, които могат да повредят двигателя на колата

  • 27.06.2020 9:20 /
  • 7154 /
  • 3
3 грешки при проверка на нивото на маслото, които могат да повредят двигателя на колата

Автомобилът се явява не само средство за придвижване, но и носи повишена опасност за останалите участници в движението. Ето защо проверката на техническото му състояние е пряко свързана със собственика. Не всички шофьори обаче обръщат дължимото внимание на този аспект.

Рядко се случва някой водач да преглежда автомобила си като проверява налягането в гумите, спирачките и как светят фарове, задни светлини и „мигачи“. А за това как правилно да проверяват нивото на маслото не знаят доста водачи. И затова го правят погрешно. Събрахме най-често срещаните грешки на шофьорите по време на провеждането на контролното измерване.

Дълголетието на автомобилния двигател зависи от качеството на моторното масло. Необходимо е обаче да се следи не само състоянието на смазочната течност, но и нейното ниво. Работата е там, че моторите на някои автомобилни производители изискват периодично допълване.

Ако това не се направи, тогава с течение на времето двигателят може да няма достатъчно масло за качествено смазване и в един прекрасен момент ще се окаже, че се налага дълъг, качествен и най-важното скъп ремонт.

3 начина да спасите корпуса на автомобила, който е започнал да ръждясва

Освен това причините за изчезването на масло в двигателя може да са различни. Следователно, за да не пропуснете момента и да не докарате ситуацията до степен, в която на мотора вече не може да се помогне, автопроизводителите изискват постоянно наблюдение на нивото на маслото в двигателя и при необходимост да бъде доливано.

В това действие, обаче, е нужен правилен подход. Не е достатъчно само да отворите капака и да издърпате щеката, която измерва нивото на смазване. Смяната на масло е като ритуал, който ако не е направен, могат да бъдат ядосани автомобилните богове.

Първото нещо, което не трябва да правите, когато измервате нивото на маслото, е да го измерите на студен двигател. Работата е там, че при нагряване течностите имат свойствата да се разширяват. И ако се проверява нивото на маслото на студен мотор, то показателят ще бъде явно занижен. Следователно е необходимо да се проверява нивото на маслото обезателно на добре затоплен двигател.

Защо е нужно да се изключва климатикът на колата няколко минути преди паркиране

Но дори и след като двигателят се загрее, не трябва да се издърпва щеката веднага. Той трябва да престои 5-10 минути, така че маслото, което се е разпръснало из двигателя, да се стече обратно. В противен случай шофьорът отново рискува да види минимално ниво на смазване на измервателната щека. И отново всичко да е станало по неправилния начин. Така че, ако имате търпение и изчакате малко, то показателите ще бъдат максимално точни.

Ако обаче не е изпълнено следващото условие, то тогава двете предишни няма смисъл. За да бъдат показателите на щеката точни, първото нещо, което трябва да направите, е да поставите колата на равно място. То трябва да е хоризонтално и да няма дори и най-малките отклонения, иначе непременно ще има грешка в измерването. Най-добре е да се правят измервания на добре асфалтирано място.

Удачно е да се запомни, че "здравето" на вашата кола е във вашите ръце. Следете техническото му състояние и той ще ви служи вярно дълги години. Не правете грешки дори в такива малки неща като проверка на нивото на маслото на двигателя. В крайна сметка дори и нещо на пръв поглед маловажно може да доведе до сериозен проблем на пътя. /auto.blitz.bg

Харесайте auto.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!

 

 

КОМЕНТИРАЙ

Коментари

  • Малко безсмислено
    27.06.2020 20:39
    Да бе, толкова се разширява маслото, че от 4л. става 5л. сигурно......това е тъпо. дори и да е малко повече, не виждам какъв проблем ще последва.
  • slavy
    27.06.2020 22:50
    Който е писал статията е или кофти драскач или пълен профан.
  • viktor
    28.06.2020 18:27
    IDIOTS !!!!