3 грешки, които шофьорите правят, когато сами сменят маслото на колата

https://auto.blitz.bg/saveti/3-greshki-koito-shoforite-pravyat-kogato-sami-smenyat-masloto-na-kolata Auto.blitz.bg
3 грешки, които шофьорите правят, когато сами сменят маслото на колата

Всеки шофьор по свой начин обича автомобила си, който кара всеки ден. Много от българските водачи дори предпочитат сами да правят ремонтите по машината. Сред тях има много ентусиасти, които могат самостоятелно да заменят маслото в колата.

Но дори опитът от многократна подмяна не освобождава шофьорите от риска от допускане на системни и груби грешки.

 

1. Колкото повече, толкова по-зле

Печалната статистика на автосервизите сочи, че сред младите шофьори се намират и такива, които вярват, че колата е като храната и дори повечко масло няма да я развали. Такива водачи много често изливат масло много по-високо от отметката MAX, с което нанасят вреда на собствената си кола.

Прекаляването с маслото преди всичко е свързано с риска от "убиване" на катализатора предсрочно.

Вижте какви са последствията от късно сработващи въздушни възглавници в колите (ВИДЕО)

 

2. По-силно завиване

Много от хората, ремонтиращи самостоятелно, по погрешка смятат, че колкото по-силно и по-плътно е поставен масленият филтър, толкова по-добре за колата. Всъщност това изобщо не е така. Филтърът наистина трябва да стои плътно, но в повечето ситуации е достатъчно усилие с една ръка, за да се постави.

Ако прекалите, това може да доведе до сериозни проблеми в бъдеще. Свалянето на такава част ще бъде изключително проблематично и няма да можете да се направи, без унищожаване на филтъра.

Експерти разкриха важен недостатък на електрическите автомобили

 

3. Масло във филтъра

В интернет могат да се намерят много теми с дебати дали си струва да се налива масло във филтъра по време на инсталирането. Работата е там, че някога буквално всички са правели така. Всъщност няма никаква реална нужда от това.

Освен това има възможност за нанасяне на директна вреда на агрегата, ако по време на монтажа на филтъра се излива масло. /auto.blitz.bg

Харесайте auto.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!

Горещи

Коментирай
9 Коментара
Веско
преди 4 години

Между "стой" и "стои" разликата е огромна. Авторът явно не я знае.

Откажи
бааа го
преди 4 години

Верно ли има шашави хорица които наливат филтъра със масло?!

Откажи
Баи Иван
преди 4 години

Автора право да се информира и тогава да пише статии

Откажи
Бай Иван
преди 4 години

Как точно снимка на Ecotec двигател публикувахте? При него масло не се сменя-долиеа се.

Откажи
тъй-де
преди 4 години

б. иване, всички сме жертви...

Откажи
Иван
преди 4 години

Така е но е хубаво маслото да се дърпа със сонда место да се точи през пропката.Защо?Защото сондата дърпа всичко до капка а пропката на картера е малко по високо от дъното на картера и често пъти остава струшки от триенето боклук от маслото нали е много качествено.

Откажи
Маслен филтър
преди 4 години

Патриотите да гласуват утре данък"смяна на масло сам", даже и да се криминализира! Много е опасно.

Откажи
жеко
преди 4 години

Някой е видял как пълним горивния филтър с дизел и е почнал да си пълни масленият , те си приличат. Ся дано следващото да го прочетат и по важно да го запомнят . Филтър тип капсула се затяга докато опре уплътнтеля + 3/4 оборот .

Откажи
Сондьорчето
преди 4 години

Иване, това със сондата е абсолютна глупост и измислица. Не знам дали и сежеуважаващ се маслар би ти казал такава глупост. Източването със сонда е само КОМПРОМИСЕН ВАРИАНТ! Източи си го със сонда и отвии пробката алес това, за да се убедиш сам колко масло остава...

Откажи