Преди да закупи употребяван автомобил, всеки шофьор със сигурност ще погледне пробега, тъй като той е един от най-важните параметри при избора на автомобил.
Някои купувачи смятат, че пробег до 300 000 км е нормален, докато за други 150 000 км е твърде висока цифра на километража.
Но какво да кажем за пробег от един и половина, три или дори пет милиона километра? Нереално ли е? Всъщност тези цифри са реални данни за шофьори от различни страни по света.
И така, как да направим така, че съвременният автомобил да изминава безпроблемно поне един милион километра?
7 правила за експлоатация
Шофьорите на камиони напримар не се изненадват от преминаването на един милион километра. Днес ще си поставим за цел, обаче, да изясним как да се измине един милион километра с обикновен автомобил и ще видим какво ще ни е необходимо.
Как да се получи това на практика? Всичко е много просто:
1. Оборотите са важни за двигателя. Средната скорост на двигателя от 3000 до 4500 об/мин осигурява възможно най-добро смазване на цилиндрите и почти никакво естествено износване.
2. Трябва да разберете точния химически състав на бензина на всяка бензиностанция в града (химически анализ ще ви е в помощ) и отсега нататък да зареждате само на бензиностанциите с най-качественото гориво.
3. При пътуване на дълги разстояния е добре да се планират спирания на проверени бензиностанции (отзивите на недоволни клиенти също са важни), за да избегне възможността от зареждане с лошо гориво.
4. Внимателно избягвайте дълбоки дупки и неравности, бъдете внимателни зад волана, за да избегнете инциденти. Колкото по-рядко автомобилът ви е изложен на критични натоварвания, толкова по-голяма е вероятността да достигне първия си милион.
Няколко изпитани начина за преодоляване на заспиването зад волана
5. Но и не карайте автомобила си прекалено внимателно. Ако често ви се налага да шофирате по неравни пътища, използвайте удобна за вас скорост. Повярвайте - по този начин ще се налага да ремонтирате ходовата част много по-рядко, а това е гаранция, че автомобилът няма да се повреди някъде по средата на пътя към планираната цел.
6. Ако е възможно, направете така, че никой друг освен вас да не управлява автомобила ви. Автомобилите с един собственик имат много по-голям пробег от автомобилите с двама или трима собственици.
7. Разбира се, не е препоръчително двигателят да се прегрява, тъй като това води не само до повишено износване на самия агрегат, но и на електрическата система на автомобила.
Ако все още не сте запознати с явлението презареждане на акумулатора, то се случва и по тази причина. Основната опасност от това явление е разтопяването на проводниците. А при подобно положение намаляват шансовете да се измине дори половината от търсения пробег.
Много малко хора знаят, че е възможно всеки, дори китайски автомобил да се движи дълго време, без да спира за чести ремонти и с максимум два основни ремонта до първия си милион. Един от важните моменти, освен експлоатацията, е правилната поддръжка на автомобила.
6 правила за поддръжката
Добре е да започнете с обстоен преглед на ръководството за експлоатация и поддръжка на вашия автомобил.
Например, ако производителят е посочил, че автомобилът ви се нуждае от бензин 92, не бива да вкарвате в него бензин 95 и обратното.
Същото се отнася и за препоръчителните марки моторни масла, интервалите за смяна на отделни части, затягането на болтовите съединения и т.н.
Ако спазвате инструкциите на производителя навреме и дори по-често, изминаването на един милион километра не е толкова трудно:
1 Ако сте си поставили за цел да изминете един милион километра, не трябва да забравяте за своевременното поставяне на маслото.
2. Качеството на маслото освен това трябва да бъде възможно най-високо. Ще трябва да се научите майсторски да различавате оригиналното масло от фалшификатите и да харчите за първокласни сортове на добре познати марки.
Ето какво трябва да знаем за електромобилите
3. Не пестете пари за запалителни свещи, купувайте само най-добрите и ги сменяйте след всеки 30-40 хил. км. Няма смисъл да се сменят по-често - с добри запалителни свещи за такъв период от време нищо няма да се случи на двигателя, а износването на резбите ще бъде много по-малко.
4. Не пропускайте ежегодното обслужване, дори когато автомобилът е извън гаранционно обслужване. Да, всяко следващо обслужване ще струва по-скъпо, но това е единственият начин да поддържате автомобила си в изправност между големите ремонти на двигателя, трансмисията и ходовата част.
5. Ако вашият автомобил изминава десетки хиляди километри на месец, необходимо е да се отбивате в сервиза на официалния дилър по-често, отколкото го правят обикновените шофьори.
Понякога замяната дори на една износена част може да спаси целия автомобил от критично износване, което може да бъде фатално за вашия автомобил.
6. Ако искате да шофирате автомобила си наистина дълго време, осигурете цялостна защита на долната част и каросерията от ръжда.
Шофьорите, които искат да достигнат поне милион километра с автомобила си е необходимо да спазват всички изисквания на производителя, да използват оригинални консумативи за подмяна на износените части и да се стараят да карат колата си при един и същ автоспециалист, който, познавайки техническите характеристики на даден автомобил, може да извършва диагностиката и ремонта му по най-добрия начин през целия период на неговото обслужване. /auto.blitz.bg
Харесайте auto.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!