В интернет показаха как първоначално е трябвало да изглежда ЗАЗ-966, който заради страничните въздухоуловители е наричан „Ушатия“.
Първоначално емблематичният модел е имал по-впечатляващ дизайн. Днес ще ви разкажем за това как конструкторите са смятали, че трябва да изглежда колата, в началния етап на разработка.
Познатият и на много българи ЗАЗ-966 се появява през 1967 г. и е компактен седан с две врати и двигател отзад.
Култовият "Запорожец" се е харесал на много шофьори от онова време заради ниската си цена и непретенциозност. Освен това колата имала нелоша проходимост, особено за класа си.
Запорожкият автомобилостроителен завод започнал разработването на новия модел по-малко от година след дебюта на "гърбатия" ЗАЗ-965 през 1960 г. Още през ноември 1961 г. е показан първият прототип на новия автомобил.
Вижте как автомобилите от миналото са се справяли с офроуда извън пътя ВИДЕО
Като цяло серийният ЗАЗ-966 е запазил дизайнерски характеристики от концепта, но има много разлики. Прототипът от 1961 г. има по-обтекаема каросерия със заоблени задни странични прозорци.
Прототипът разполага с по-компактна решетка на радиатора. Тя е заоблена и не свързва предните светлини, както при серийния модел.
Друга забележителна разлика е напълно различният дизайн на задната част на автомобила. Прототипът имаше по-остри извивки отзад и вертикални фарове.
Капсула на времето: Намериха 40-годишна Лада Нива, като нова е СНИМКИ
Страничните въздуховоди на концептуалния и серийния автомобил също се различават. При прототипа те с по-компактни и комбинирани с други хромирани елементи.
Другите разлики включват броните, предното стъкло, покрива и логата. Години по-късно ЗАЗ-966 получава дизайна, познат на много шофьори, и се превръща в един от най-популярните автомобили в СССР. /auto.blitz.bg
Харесайте auto.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!
Серийният ЗАЗ-966 се появява през 1967 г