Вижте как различно е изглеждал първоначално "Запорожец" ЗАЗ-966 СНИМКИ

https://auto.blitz.bg/retro/vizte-kak-razlicno-e-izglezdal-prvonacalno-zaporozec-zaz-966-snimki Auto.blitz.bg
Вижте как различно е изглеждал първоначално "Запорожец" ЗАЗ-966 СНИМКИ

В интернет показаха как първоначално е трябвало да изглежда ЗАЗ-966, който заради страничните въздухоуловители е наричан „Ушатия“.

Първоначално емблематичният модел е имал по-впечатляващ дизайн. Днес ще ви разкажем за това как конструкторите са смятали, че трябва да изглежда колата, в началния етап на разработка.

Познатият и на много българи ЗАЗ-966 се появява през 1967 г. и е компактен седан с две врати и двигател отзад.

Култовият "Запорожец" се е харесал на много шофьори от онова време заради ниската си цена и непретенциозност. Освен това колата имала нелоша проходимост, особено за класа си.

Запорожкият автомобилостроителен завод започнал разработването на новия модел по-малко от година след дебюта на "гърбатия" ЗАЗ-965 през 1960 г. Още през ноември 1961 г. е показан първият прототип на новия автомобил.

Вижте как автомобилите от миналото са се справяли с офроуда извън пътя ВИДЕО

Като цяло серийният ЗАЗ-966 е запазил дизайнерски характеристики от концепта, но има много разлики. Прототипът от 1961 г. има по-обтекаема каросерия със заоблени задни странични прозорци.

Прототипът разполага с по-компактна решетка на радиатора. Тя е заоблена и не свързва предните светлини, както при серийния модел.

Друга забележителна разлика е напълно различният дизайн на задната част на автомобила. Прототипът имаше по-остри извивки отзад и вертикални фарове.

Капсула на времето: Намериха 40-годишна Лада Нива, като нова е СНИМКИ

Страничните въздуховоди на концептуалния и серийния автомобил също се различават. При прототипа те с по-компактни и комбинирани с други хромирани елементи.

Другите разлики включват броните, предното стъкло, покрива и логата. Години по-късно ЗАЗ-966 получава дизайна, познат на много шофьори, и се превръща в един от най-популярните автомобили в СССР. /auto.blitz.bg

Харесайте auto.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!

Серийният ЗАЗ-966 се появява през 1967 г

Горещи

Коментирай
5 Коментара
Popeye
преди 1 година

"Прототипът разполага с по-компактна решетка на радиатора." Само да ми кажете къде е този радиатор. Зазката беше с въздушно охлаждане

Откажи
Дамян
преди 1 година

Тези украинци какво ли могат да правят,че няма да осакатят един ЗАЗ ли? Добре,че русия открадна марката и после я фалира.

Откажи
paltarski
преди 1 година

Първоначалният дизайн е явно копие на NSU PRINZ 1000 с малки промени като например страничните въздухозаборници. За цената е спорно - 4200 лв. (в България) при заплата 120 лв. изобщо не е ниска и особено ако чакаш минимум 1 год.

Откажи
Трошка
преди 1 година

Журналята вярно са големи цървули относно автомобилите. Запорожецът е с въздушно охлаждане, има въздухозаборници на задните калници. Какъв радиатор, какви 5 лева? Решетката не е решетка на радиатор.

Откажи
правя аналогия
преди 1 година

То за цената и сега е същото. 42000 лв автомобил и 1200 заплата.

Откажи