След Втората световна война в СССР се произвеждат не само танкове, бронетранспортьори и ракетни системи, но дори и спортни автомобили. Става въпрос за ЗИС-112, който се появява през 1951 година.
При ЗИС-112 е заимствано много от американския GM LeSabre. Сред хората, този съветски роудстър получил неофициалния прякор „Циклоп“. Погледнете снимките и веднага ще разберете защо е бил наречен така. Разбира се, заради един голям преден фар.
Лимузината на партийния елит - как се правеше главният автомобил на СССР ЗИЛ-111
Отначало съветският "циклоп" бил оборудван с осемцилиндров двигател с мощност от 140 к.с. След това той получил нов двигател с капацитет от 180 „коня“, благодарение на който максималната скорост се увеличила до 200 км / ч, а след това до 210 км / ч. По-късно дори имало версия с максимална скорост 230 км / ч.
Вижте най-удивителния съветски тунинг на ГАЗ-21 Волга (СНИМКИ)
През 1956 г. ЗИС-112 е преименуван на ЗИЛ-112. Модернизираните машини успешно участвали в съветските автомобилни състезания, като спечелили много от тях. /auto.blitz.bg
Харесайте auto.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!
На снимката: GM LeSabre