Малко хора знаят, че през 60-те години конструкторите на ЗИЛ са създали истински суперавтомобил. Уникалният за времето си ЗИЛ-112С е бил наистина добър, но в крайна сметка се е оказал ненужен на никого.
На външен вид ЗИЛ-112С от 1963 г. много напомня на Ferrari Testarossa и Shelby Cobra и явно е създаван имайки предвид тези спортни автомобили. Корпусът на роудстъра е направен от фибростъкло, така че теглото е било само 1130 кг.
Под капака е поставен шестлитров V8 от ЗИЛ-111, но с полусферични горивни камери (технологията явно е "заимствана" от Chrysler Hemi). Съветската суперкола е имала мощност от 240 к. с. и е ускорявала до 250 км / ч. Освен това, ЗИЛ-112С е първата съветска кола с дискови спирачки.
Лимузината на партийния елит - как се правеше главният автомобил на СССР ЗИЛ-111
По-късно на един от автомобилите мощността е увеличена до 270 конски сили, а максималната скорост - до 270 км / ч. Ускорението до "стотица", обаче, по някаква причина било за 10 секунди. През 1965 г. ЗИЛ-112С печели шампионата на СССР.
Разбира се, никой не е имал предвид да изпраща автомобила за международни състезания, като разбира се той не би издържал на конкуренцията с по-мощните Ferrari и Cobra.
Вижте яростния двубой между ЗИЛ и Porsche с неочакван финал (СНИМКИ/ВИДЕО)
Общо са произведени само два ЗИЛ-112С, тъй като не са отпуснати пари за развитието на проекта. Сега една от колите е изложена в автомобилния музей в Рига. /auto.blitz.bg
Харесайте auto.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!