Позабравен днес факт е, че легендарният ГАЗ-М-20 не е само първият съветски автомобил със самоносеща каросерия, а и основа за цяло семейство състезателни коли. На базата на "Победа" са построени купета, роудстъри и цяла серия експериментални модели.
За съжаление до наши дни не е оцелял нито един от тези уникати. Това е подтикнало Михаил Надеждович от Нижни Новгород да построи реплика на един от тях, събирайки оскъдните късчета информация, стари снимки и заводска документация.
Резултатът е изключително изпипано копие, измайсторено изцяло на ръка на базата на "Победа" от 1951 г. Процесът е отнел на Михаил цяла година и той вече му търси купувач.
Двуместният роудстър изглежда впечатляващо с ниската си стремителна каросерия, боядисана в два цвята. Врати, покрив и странични стъкла липсват, а вместо предно стъкло има ниска козирка.
Репликата повтаря оригинала от 1948 г. в най-дребните детайли. 2.1-литровият двигател също е модифициран в съответствие със заводските спецификации и след добавянето на втори карбуратор развива 100 вместо 52 к.с.
Цената на униката е въпрос на договорка. Вероятно за да отсее сериозните купувачи Михаил е поставил ориентировъчна отметка от 1 000 000 рубли (€14 150), но ако се съди по качеството на изработката, състезателната "Победа" ще се продаде за много повече.