Въпросният модел на BMW 1502 започва да слиза от поточната линия в Бавария в средата на 1970-те години. По това време ВАЗ-2103 се продава в СССР.
По-лоша или по-добра е Жигулата? Различна със сигурност, но дали е на същото ниво за по-малко пари?
Скоростната кутия на BMW 1502 е ръчна и 4-степенна. Няма нито едно електрическо задвижване, както и климатик и дори люк.
Има само едно странично огледало за обратно виждане, което е норма за онези времена. Две огледала биха били усъвършенстван вариант, но такъв няма.
Няма да намерите нищо специално и в кабината на BMW - всичко е като във VAZ-2103, истинска Жигула. Всичко се управлява ръчно от бутони и лостове.
Мощността на двигателя на бавареца е 75 конски сили. При собствено тегло от 980 кг това е достатъчно, за да се ускори до 100 км/ч за 14,3 секунди.
За сравнение, 965-килограмовият ВАЗ-2103 с двигател с мощност 77 конски сили ускори до сто за 17,5 секунди.
Тоест, няма голяма разлика? А цената?
Експертно мнение:
В средата на 70-те години на миналия век моделът 1502 е най-достъпният модел в гамата на BMW, струващ 12 380 западногермански марки. Но колата в никакъв случай не беше евтина.
Ford Capri и Opel Manta, елегантни спортни купета със серийни възли, бяха по-евтини във версии с двигатели, подобни по обем и мощност.
Традиционната немска отправна точка: Volkswagen Käfer (Beetle) в основната конфигурация струва около 7 хиляди марки, а руската Lada 1500, известна още като VAZ-2103, близо до BMW 1502 по отношение на паспортните характеристики, струва около 9 хиляди марки.
Но BMW 1502 обаче разполага с редица интересни функции.