Марката Porsche се асоциира предимно с автомобили, спортни и състезателни.
Но в своята дълга история тази компания е създала голям брой коли със съвършено друго предназначение, включително и военни.
Една от тези конструкции е бил прототипът Porsche 597 Jagdwagen.
Въпреки амбициозните планове, автомобилът така и не влязъл в серийно производство. През 50-те години на 20-и век армията на ФРГ е имала нужда от леки всъдеходи за общо предназначение.
Да разработят такъв автомобил се заели фирмите DKW и Porsche.
В крайна сметка на въоръжение е бил приет разработеният от компанията DKW всъдеход.
Но създаденият през 1953 година модел Porsche 597 става един от най-интересните за колекционерите от цял свят.
Техническите параметри
За база на Porsche 597 са били взети компоненти от спортния модел с номер 356.
Използвани са някои елементи на шасито и четирицилиндровия двигател с обем 1.5 литра и мощност от 50 конски сили.
Каросерията на прототипа е създаден в завода на Porsche, но в хода на разработките следващите му версии са разработвани в завода Karmann.
Автомобилът е бил открит, каросерията не е имала врати, а двигателят е бил разположен отзад.
Трябва да се отбележи, че задвижването е било пренесено на задната ос, но е могло да бъде превключено и на предната.
Резервоара за горивото е бил разположен отпред.
Благодарение на конструкцията си Porsche-то е тежало само 990 килограма. (след модификациите теглото се е покачило до 1090 кг).
Максималната скорост на колата е била около 100 километра в час.
Защо Бундесверът е избрал автомобила на DKW, а не на Porsche
След серия изпитания, автомобилът Porsche 597 е бил отхвърлен от Бундесвера, защото цената му на производство е била твърде висока.
Въпреки отказа, през периода 1953-1959 година от всъдехода са били произведени 71 бройки, 49 от които са представлявали леко модифицирана цивилна версия.
Предполага се, че целият проект е струвал на "Порше" около 1.8 милиона марки.