От времето на соца: Какво е да караш "Жигула" (СНИМКА)

https://auto.blitz.bg/retro/ot-vremeto-na-sotsa-kakvo-e-da-karash-zhigula-snimka Auto.blitz.bg
От времето на соца: Какво е да караш "Жигула" (СНИМКА)

По времето на соца малцина са имали щастието да имат кола и да ѝ се радват. Една от най-разпространените марки тогава е "Жигули". Ето какво си спомня един българин за първия и последния път, в който е карал такава кола, цитиран от 24rodopi.com.

Мъж откри случайно тайно гробище на стари "Жигули" във Великобритания

„Новата жигула. Едва се докопвам до нея. 18 години по-късно я подкарах. Бръъъъм, въртиш волана, а усещането е като „сладка болка”. Дядо ми ми даде точно едно „кръгче”. От нашето село до съседното. Прав път, без забележки, но…
Мрънкането бе от сорта „Внимавай, по-малко газ, глей дупката, по-полека!”.
Врътнах на мегдана в другото село и се прибрахме. 
Около 4 километра. Карах с 30, защото беше „политически некоректно” с по-висока скорост. Бях свалил джама и вятърът галеше лакътя ми. Липсваха ми само слънчевите цайси. Но пък забележките бяха достатъчни.
Първият и последен път, когато съм карал „Жигули”. 
Едно от бижутата на соца. Първата кола, в която сядаш след като вземеш книжка.
Така беше.
Преди 19 години…”.

Жигулѝ (в България често наричана разговорно Жигу̀ла) е търговска марка на „АвтоВАЗ“, използвана в миналото. Името е избрано в чест на Жигульовските възвишения, масивно образование от варовик и доломит край бреговете на средното течение на Волга. Производството на тази фамилия автомобили в Руската федерация е прекратено на 17 септември 2012 г. Последната класическа кола е ВАЗ-21074. В Египет сглобяването на модела ВАЗ-21074 (с комплекти, доставяни от АвтоВАЗ) завършва в началото на 2014 г.

Блогъри свариха супа от Жигули (ВИДЕО)

Първият модел на „Жигули“ е „ВАЗ-2101“, по конструкция почти напълно повтарящ италианския модел „FIAT 124“, но сглобен почти напълно от местни комплектуващи части. Първите коли са произведени през есента на 1970 г. „Жигули“ е основната марка леки автомобили, продавани през 1970-те и 1980-те години в България.

Автомобилите от първата фамилия (ВАЗ-2101, ВАЗ-2102, ВАЗ-2103, ВАЗ-2106) се продават на вътрешния пазар на СССР, както и на външните пазари, под търговското наименование „Жигули“. Тъй като обаче в редица европейски страни думата „жигули“ потребителите асоциират със съмнителното понятие жиголо („любовник срещу заплащане“), то на външните пазари марката „Жигули“ скоро е променена на „LADA“ (съответно експортните ВАЗ-2101, ВАЗ-21011, ВАЗ-2103, ВАЗ-2106 стават Lada-1200, Lada-1300, Lada-1500, Lada-1600 по обема двигателя в cm³).

Първите „Жигули“ са със сравнително мощни двигатели – 1,1 и 1,3 L с мощности 67 – 89 к.с. Времето за ускоряване от 0 до 100 km/h за ВАЗ 2101 е 19 s. Недостатък на тези двигатели е малкият им междуремонтен ресурс. Поради не особено качествените материали и значителните допуски в детайлите, двигателите се нуждаят от първи основен ремонт на около 100 000 km.

Горещи

Коментирай
4 Коментара
някой
преди 5 години

ВАЗ 2101 е 61 к.с.

Откажи
Емил
преди 5 години

Написалият статията е пълен неграмотник и глупак!!!

Откажи
emilio74
преди 5 години

искам тоя номер Кж 4183 кажете цена давам мънитата ВЕДНАГА

Откажи
nqkoi
преди 5 години

Kakvo li? Prosto da karash po-zdrav FIAT 124 (kola za godinata na 1964)! Da sravniavash koli ot 21 vek s kola otpredi 50-60 godini e zanimanie za laladzhii, rusofobi i prosto typanari. Koi-kolkoto mozhe...

Откажи