Това ловно превозно средство от Porsche се произвежда масово, но не за лов. Индексът "597" изглежда спортно, ако поставите думата Porsche пред него. Но тези три числа нямат нищо общо със спорта. Това превозно средство е разработено като част от поръчка за военните в началото на 50-те години.
Германската армия се нуждаела от леко и надеждно превозно средство, способно да се движи извън пътя и лесно за поддръжка. Инженери от Zuffenhausen разработиха Porsche 597, наречено „Jagdwagen“ (Jagdwagen означава „ловна кола“ на немски).
В търга са участвали още Auto Union (предшественик на Audi) и Goliath (дъщерно дружество на автомобилния производител Borgward).
Гледайки снимката, изглежда, че 597 е роднина на Volkswagen Type 181. Но приликата им е само външна. Освен това VW се появява много по-късно - в края на 60-те години.
Първият автомобил със задвижване на четирите колела от Porsche имаше задно разположение на двигателя. Той е бил четирицилиндров, взет е от спортния автомобил 356. Този 1,6-литров боксер двигател развивал 50 конски сили и можел да ускори SUV-а до 100 км/ч.
Porsche 597 е бил много маневрен (дълъг 3,6 метра) и тежал само 870 килограма. Благодарение на специалната четиристепенна ръчна скоростна кутия, колата имала отлични офроуд възможности.
Специална характеристика на кутията била наличието на къса предавка G - Gelände, което означава "терен". 597 лесно изкачвал 65-градусови хълмове само при 1000 оборота в минута. Тялото било водоустойчив монокок, което позволявало на военното превозно средство да плава.
Опростеният дизайн криел обаче сложно оборудване. Porsche проектира автомобила с независимо окачване, телескопични амортисьори и избираемо задвижване на четирите колела благодарение на иновативна връзка между предния мост и двигателя. Самият двигател с въздушно охлаждане е модифициран, за да бъде възможно най-надежден.
За съжаление от тези Porsche са произведени само 71 брийки. През 1958 г. производството на 597 е прекратено, тъй като военните преминават към по-евтиния SUV Typ F91 Munga от Auto Union.