"Лола Mk6 GT" - забравеното бижу, променило спортните коли завинаги СНИМКИ

  • 18.11.2019 9:52 /
  • 1079 /
  • 0
"Лола Mk6 GT" - забравеното бижу, променило спортните коли завинаги СНИМКИ

Началото на 60-те години на миналия век бе времето на революционите решения при спортните коли. 

Сезонът от 1963 година се оказа най-важният и повратен момент в историята на Льо Ман: "Ферари" представи средномоторния прототип V12 и не по-малко важен бе малкият спортен автомобил "Лола Mk6 GT".

Историята на автомобила 

"Лола" на Ерик Бродли дебютира в състезанията в края на 50-те години на миналия век. По-късно тя участва във "Формула 1" и юношеските състезания. 

От 1962 година започва да участва в състезанията от шампионата за автомобили GT, с един общ клас за експерименталните автомобили. 

Именно за него Бродли е разработил своя нов Mk6 GT.

Автомобилът е имал шаси монокок, с предна подрамка за поддръжка на радиатора и окачването. 

Двигателят и трансмисията са се закрепвали с болтове. Задното окачвано било поддържано от скоростната кутия и специална преграда. 

На първата кола от този вид монококът бил направен от стомана, за двете следващи Бродли е използвал алуминий. 

Окачването е било 

Проектът е бил разчетен за двигател V8, но колесната база на Mk6 е била намалена.

Аеродинамичната каросерия на купето е проектирана от Джон Фрейлинг. Неговата каросерия от стъкло и карбон много подхождала на късото шаси. 

Ярка особеност на колата били нейните врати, които значително се врязвали в покрива. 

Друга новост е бил централният въздухозаборник на двигателя, поставен на тавана на автомобила. 

Първият автомобил дебютирал в рамките на автомобилния салон през 1963 година във Великобритания.

По онова време с извънреден режим се сглобявала вече втората кола за състезанието в Льо Ман.

Льо Ман през 1963 година. 

Едва успяват. Бродли директно от завода с новия автомобил тръгнал към Льо Ман. 

"Лола" обаче пристигнала твърде късно за официалната проверка, но организаторите се съгласили да я допуснат до състезанието след отстраняването на някои забележки. 

Екипът трябвало по спешност да преработва въздухозаборника. 

Проблемът с резервоара за гориво, който бил повече от допустимото, бил решен много оригинално: в него сложили празни бутилки. Така автомобилът бил допуснат до 24-часовото състезание. 

На пистата пилотите били изкарали автомобил, който не бил преминал подробни изпитания, което е било и видимо на дългите прави. На 15-ия час от състезанието автомобилът катастрофирал заради проблем със скоростната кутия. 

 

Искате да научавате най-интересното и най-новото от света на автомобилите? Харесва ви да четете съвети за вашата кола или да се наслаждавате на ретро кадри от автомобилната история? Тогава ни харесайте във Фейсбук! 

КОМЕНТИРАЙ