Началото на 60-те години на миналия век бе времето на революционите решения при спортните коли.
Сезонът от 1963 година се оказа най-важният и повратен момент в историята на Льо Ман: "Ферари" представи средномоторния прототип V12 и не по-малко важен бе малкият спортен автомобил "Лола Mk6 GT".
Историята на автомобила
"Лола" на Ерик Бродли дебютира в състезанията в края на 50-те години на миналия век. По-късно тя участва във "Формула 1" и юношеските състезания.
От 1962 година започва да участва в състезанията от шампионата за автомобили GT, с един общ клас за експерименталните автомобили.
Именно за него Бродли е разработил своя нов Mk6 GT.
Автомобилът е имал шаси монокок, с предна подрамка за поддръжка на радиатора и окачването.
Двигателят и трансмисията са се закрепвали с болтове. Задното окачвано било поддържано от скоростната кутия и специална преграда.
На първата кола от този вид монококът бил направен от стомана, за двете следващи Бродли е използвал алуминий.
Окачването е било
Проектът е бил разчетен за двигател V8, но колесната база на Mk6 е била намалена.
Аеродинамичната каросерия на купето е проектирана от Джон Фрейлинг. Неговата каросерия от стъкло и карбон много подхождала на късото шаси.
Ярка особеност на колата били нейните врати, които значително се врязвали в покрива.
Друга новост е бил централният въздухозаборник на двигателя, поставен на тавана на автомобила.
Първият автомобил дебютирал в рамките на автомобилния салон през 1963 година във Великобритания.
По онова време с извънреден режим се сглобявала вече втората кола за състезанието в Льо Ман.
Льо Ман през 1963 година.
Едва успяват. Бродли директно от завода с новия автомобил тръгнал към Льо Ман.
"Лола" обаче пристигнала твърде късно за официалната проверка, но организаторите се съгласили да я допуснат до състезанието след отстраняването на някои забележки.
Екипът трябвало по спешност да преработва въздухозаборника.
Проблемът с резервоара за гориво, който бил повече от допустимото, бил решен много оригинално: в него сложили празни бутилки. Така автомобилът бил допуснат до 24-часовото състезание.
На пистата пилотите били изкарали автомобил, който не бил преминал подробни изпитания, което е било и видимо на дългите прави. На 15-ия час от състезанието автомобилът катастрофирал заради проблем със скоростната кутия.