Класическите ретро автомобили са истинско съкровище в наши дни. И колкото и да е странно, много хора дори не са чували за някои модели автомобили. Сега ще говорим за истински рядкости на СССР. Разгледайте старите легенди от минали времена, както и уникални автомобили на СССР в нашата селекция.
GAZ GL-1
GAZ GL-1
Първият състезателен автомобил в съветско време беше легендарният GAZ GL-1, който се произвеждаше от 1938 до 1940 г. По това време автомобилният завод Горки произвежда само 2 екземпляра. Първият модел, създаден през 1938 г., е наречен в чест на главния дизайнер на завода Горки Андрей Липгарт - „Racing Lipgart”.
Автомобилът е имал каросерия с две пътнически седалки и е базиран на рама на GAZ M-1. Също така повечето от резервните части са взети назаем именно от този модел, включително в списъка и самото сърце на автомобила - мотора. Той е с увеличена мощност от 50 на 65 конски сили. По време на първото състезание автомобилът ускорява до 143 км / ч. А по време на второто състезание GAZ GL-1 успява да ускори до 147 км / ч.
Вторият екземпляр на GAZ GL-1 е произведен през 1940 г. и прилича на предишния модел само по външен вид. Той е разработен с шестцилиндров двигател с работен обем 3,4 литра. Също така мощността на колата е увеличена благодарение на два инсталирани карбуратора. Мощността на автомобила GAZ GL-1 от втората серия се увеличи до 100 конски сили. Външно колата също беше леко модифицирана. Вторият автомобил от серия GAZ GL-1 чупи рекорд за скорост от 161 км / ч.
Плановете са да се разработи и трета състезателна кола, но започва Втората световна война. Всичките оригинални автомобили от серията GAZ GL-1 бяха изгубени.
ЗИЛ-111
ЗИЛ-111
Легендарният съветски автомобил ZIL-111 винаги се е считал за лукс и е принадлежал към горния клас. По едно време тиражът на тези автомобили беше ограничен до 112 копия от тази серия. ZIL-111 имаше няколко вариации на каросерията от удължен седан, кабриолет до реална лимузина. И този модел се произвежда от 1958 до 1967 г. в един от заводите на Лихачев в Москва.
Моделът ZIL-111 е направен по прототипите на американските автомобили. В крайна сметка конструкторите и дизайнерите са искали да предизвикат фурор в автомобилостроенето в СССР. За целта за производството на ZIL-111 са закупени автомобили с американска продукция, като Lincoln, Cadillac и Chrysler.
Колата се оказа, добра не само външно, но и вътрешно. ZIL-111 беше оборудван с осемцилиндров двигател с обем 5,9-6,0 литра. Също така, моделът е оборудван с автоматична скоростна кутия с конвертор на въртящ момент. ZIL-111 има мощност от 200 конски сили и може да ускори до 170 км / ч.
ЗИЛ-112 ° С
ЗИЛ-112 ° С
Друг легендарен спортен автомобил от времето на СССР е изобретен в завода в Лихачев от 1957 до 1962 година. ZIL-112S наведнъж счупи 5 рекорда с невероятната си скорост от 230 км / ч. Двуместният роудстър е оборудван с 8-цилиндров двигател с обем 6 литра. Благодарение на инсталираните четирикамерни карбуратори, ZIL-112S разви мощността си от 240 конски сили.
Втората версия на спортния роудстър е оборудвана с 6,95 литров двигател и може да развие мощност до 270 конски сили, а по-късно и 300. Отметката за максимална скорост е 230 км / ч. Но този спортен модел може да постигне скорост от 260-270 км / ч. с лекота. Колата така и не е тествана, защото основната цел за скорост е била постигната.
Днес в Рижския автомобилен музей „Рижски музей на моторите“ е запазен един от двата експоната от този модел.
ЗИЛ-41047
ЗИЛ-41047
Друг луксозен автомобил, произведен в завода в Лихачев, е ZIL-41047. Този автомобил започва да се произвежда от 1985 г. до 2017 г. Легендарният модел ZIL-41047 има удължено тяло под формата на лимузина. И цялостният външен вид на този модел прилича на американските колеги Линкълн и Кадилак.
По своята структура автомобилите ZIL-41047 имат 2 версии на каросерията с покрит покрив и кабриолет. Колата става много популярна сред президенти, депутати и висши служители.
ZIL-41047 е оборудван с 8-цилиндров двигател с обем 315 коня, с работен обем 7,68 литра. Въпреки голямото тегло на от 3550-4100 килограма, автомобилът ZIL-41047 може да ускори до 190 км / ч. В момента много автомобили от тази производствена линия са добре запазени.
МАЗ-541
МАЗ-541
Едно от най-мощните тракторни превозни средства е именно съветският МАЗ-541. През 1956 г. в Минския автомобилен завод са произведени само 3 модела на легендарния автомобил.
Външно тракторът MAZ-541 изглежда като огромен седан и тежи 28 тона и 230 килограма. Този автомобил е изобретен за големи товарни превози, по-специално за летищата на СССР. МАЗ-541 може лесно да дърпа товари до 85 тона. Аеродромният трактор е бил оборудван с 12-цилиндров дизелов двигател D-12. Капацитетът на двигателя на трактора МАЗ е 38,8 литра, а мощността - 300 к.с.
Уникалният съветски трактор лесно движеше самолети и големи товарни автомобили. Максималната му скорост е 30 км / ч.
SMZ S-1L
SMZ S-1L
Необичайна моторизирана кола, произвеждана от 1956 до 1958 г. във фабриката за мотоциклети „Серпухов“, е една от най-странните коли в СССР. Общо са произведени малко повече от 19 хиляди от тези легендарни автомобили.
Този модел S-1L е оборудван с карбураторен двигател с обем 123 см³ и може да ускори до 30 км / ч.
Външно колата няма нищо подобно с обичайните модели на съветските автомобили. При обикновените хора моделът SMZ S-1L се нарича „инвалидка“ или „циклоп“ поради фара, вграден в предната част на каросерията.
Въпреки необичайния си дизайн и изобщо нестандартната си форма, както и ниска скорост, този модел се използва широко сред обикновените жители на СССР.
ГАЗ-46
ГАЗ-46
Може да се нарече интересна военна плаваща кола от съветската епоха - GAZ-46. Автомобилът амфибия се произвеждал в автомобилния завод в Горки от 1953 до 1958 година. В армията легендарният автомобил GAZ-46 има свое специфично име - "МПА" или "Малък плаващ автомобил".
МПА е произведен с конкретни цели за частите на военното разузнаване и хидроинженерите. Уникална особеност на автомобила са джантите, създадени специално за преминаването на пресечени терени в много сурови условия.
Амфибиите GAZ-46 са оборудвани с 4-цилиндров двигател с обем 2111 см³ с мощност 55 конски сили. Максималната скорост по сушата е 90 км / ч, а по вода - 9 км / ч.
Москвич 407-G2
Москвич 407-G2
Съветският мотоспорт има страхотна история и голям брой състезателни коли. Сред списъка на шампионите е Москвич 407-G2, който също заема почетно място в колекцията на легендарните съветски автомобили.
Автомобилът е създаден през 1956 г. в един от автомобилните заводи на Москва MZMA - "Московски завод за малки автомобили". Той е построен на базата на Москвич G-1, който се различава леко по дизайн и по по-ниска мощност на двигателя.
Moskvich 407-G2 се различава още по обтекаемата си каросерия с покрита кабина. Също така, двигателят G-2 е по-мощен - 75 конски сили. Благодарение на усъвършенстваната обтекаема алуминиева каросерия, скоростта на G-2 е увеличена до 223 км / ч. Четирицилиндровият ѝ двигател с обем 1358 см³ чупи много рекорди през съветската епоха.
След няколко серии победи през 1963 г. автомобилът Москвич 407-G2 е изведен от експлоатация и престава да съществува.
Лада ева
Лада ева
Спортният модел на Lada „Eva - EVA“, създаден през 1986 г. във фабриката на VFTS „VFTS“ - „Вилнюс фабрика за спортни автомобили“. Колата сякаш е създадена да предизвиква фирор.
Лада Ева е добре обмислена що се отнася до каросерията, а под капака си има малка изненада. Дълбоко модернизираният двигател с мощност 300 коня и с малкия си обем от 1,9 литра. В съветско време автомобил, който надвишава малко над 100 конски сили, се е считал за спортен автомобил.
Мнозина се интересуваха от цялостната структура на автомобила, но за съжаление подобна информация изобщо не беше разпространена. Също така американски медии, фотографи и американски фабрики за автомобили се интересуват от този модел.
В крайна сметка, след няколко състезания с огромен успех, Лада Ева изпада в забвение. От двата редки автомобила едната се намира в музея на Брундза, а втората напуска СССР и изчезва безследно.
ГАЗ-А-Aero
ГАЗ-А-Aero
Уникалният рядък автомобил Gaz-A-Aero, създаден през 1934 г., е първият по рода си експеримент сред автомобилите с обтекаеми каросерии. Създаден е само един екземпляр, чийто цвят е бил оттенък на синьото.
Външно двуместният седан е проектиран в необичайна за онова време форма. Четирицилиндровият двигател на колата е имал мощност от 48 конски сили. Достигал е скорост от 106 км / ч. Работният обем на двигателя на Gas-A-Aero е 3285 см³.