Някога хората гордо са позирали пред своя любим "Трабант", а сега тази култова кола може да бъде видяна само на снимка. Преди доста време по пътищата бе пълно с такива коли, а голям брой собственици щастливи се снимаха със своите превозни средства.
За автомобила
Първият екзепляр на култовия автомобил "Трабант" е произведен в Източна Европа и слиза от конвейера през ноември 1957 година, като за много кратко време той успява да стане доста разпространена кола по пътищата на социалистическите страни.
Това не е учудващо защото по онова време в ГДР почти не е имало алтернативи за покупка на автомобил, а Трабантът е бил най-остъпният.
Тази кола също е наричана картонения автомобил, защото тя не е била сред най-безопасните и удобните средства за придвижване.
В каросерията ѝ е имало малко метални части.
Причината е дефицита на метали след Втората световна война. Затова автообилът, направен в Цвикау, като цяло е бил изработен от твърда пластмаса, наричана дуропласт.
Поне така автомобилът е бил устойчив на корозия. Освен това, през 1989 година, след падането на Берлинската стена, мнозина се наредиха на опашка със своите трабанти, за да се преселят от Източна в Западна Германия. Тогава и колата получава титлата "Автомобил на годината".
Макар трабантът и до днес да предизвиква у мнозина носталгични спомени, производството му е прекратено през 1991 година.
В наши дни този автомобил може да се срещне изключително рядко. Носталгичните снимки обаче помагат за съживяването на отминалите времена, като от тях се вижда колко е било хубаво човек да бъде собственик на "Трабант".