Третото поколение на Audi 100 (C3) дебютира на автомобилното изложение във Франкфурт през 1982 г. Автомобилът получи отлично преработена каросерия по отношение на аеродинамиката - с Cw от само 0,30, което беше един от най-добрите показатели сред серийните автомобили.
И неслучайно колата стана „Автомобил на годината” в Европа. През ноември 1984 г. дебютира версията Quattro - с постоянно задвижване на четирите колела, което бе за първи път сред автомобилите от горния среден клас.
Audi 100 (C3) предлага около 20 варианта за бензинови и дизелови двигатели, както четирицилиндрови, така и петцилиндрови, с мощност от 69 до 165 к.с. с. Особено забележителен е 2,5-литровият 5-цилиндров TDI - първият турбодизел с директно впръскване на горивото в автомобилите на концерна Volkswagen.
Той развива 120 к.с. и има 265 Nm и става рекордьор ро разход на гориво - 5,7 литра на 100 км. Двигателят осигурява ускорение от 0 до 100 км/ч само за 10 секунди и максимална скорост от 200 км/ч.
Трябва да се отбележи, че от септември 1985 г. всички каросерии за модела са напълно поцинковани - с 10 години гаранция срещу корозия. За разлика от своя предшественик (C2), подът е цялостен без заварки. Като цяло в производството на новото Audi 100 започнали активно да използват роботи за заваряване, както и безпилотни колички за транспортиране на части.
Особено внимание е обърнато на безопасността. От януари 1988 г. започва да се монтира иновативната система за обтягане на предпазните колани Procon-ten, както и въздушна възглавница. Автомобилите Audi 100 (C3) се произвеждат до лятото на 1991 г. За целия период са произведени почти един милион автомобила - 981 248 екземпляра.
От 1983 г. се произвежда и Audi 200 с по-богато оборудване и мощни двулитрови двигатели, включително и с турбокомпресор - до 186 к.с., а по-късно до 220 к.с. с. Отвън колите се разпознават лесно по хромираната рамка около носовата част и по-тесните фарове. Произведени са 97 195 от тези автомобили.