На 6 октомври, преди 30 години, на автомобилното изложение в Париж дебютира стилното купе Alfa Romeo GTV. Автомобилът привлякъл вниманието с клиновиден профил, ниска носова част с двойни малки фарове и задна част със светлини по цялата ширина - т.нар. red finish.
Коефициентът на аеродинамично съпротивление Cx е 0,33. Имайте предвид, че неговият „събрат“, откритият двуместен Spider, имал 0,38.
Alfa Romeo GTV (от италиански Gran Tourismo Veloce - „Бърз Гран Туризмо“) става наследник на красивия модел Alfetta GTV, произвеждан през 1974 – 1987 г.
Външният вид на новия автомобил е създаден от дизайнера Енрико Фумиа от Pininfarina, който има пръст и в известни италиански автомобили като Alfa Romeo 164, Ferrari F90, Lancia Y, Lancia Lybra, Lancia Kappa Coupe, както и Maserati 3200 GT.
И неслучайно през 1995 г. Alfa Romeo GTV получава престижната награда The World’s most Beatiful Automobile – „Най-красивият автомобил в света“. А известният автомобилен журналист и телевизионен водещ Джеръми Кларксън нарече GTV една от най-добрите спортни коли на своето време.
Автомобилът е построен на платформата Tipo Due, която е оборудвана с ново многораменно задно окачване. Предното окачване и трансмисията са пренесени от Alfa Romeo 155, който се появи през 1992 г.
Какво представляваше иновативната кола на Audi, представена преди 42 години СНИМКИ
Първоначално Alfa Romeo GTV се предлагал с два двигателя за избор: 2,0-литров Twin Spark със 150 к.с. с. и двулитров V6 Turbo с мощност 200 к.с. След рестайлинг през 1998 г. е добавен и 1,8-литров Twin Spark със 144 к.с., както и трилитров V6 с 220 „коня“.
Какво представляваше „Жабата“ - практичната и малка италианска кола ВИДЕО
А най-мощният е агрегатът 3.2 V6 с 240 конски сили, с който GTV стана най-бързата Alfa за времето си - ускорението до „стотица“ отнема само 6 секунди, а максималната скорост достига 255 км/ч. От 1994 до 2004 г. са произведени 42 937 Alfa Romeo GTV.