През 2021 г. се отбелязват две важни събития за автомобила Mercedes-Benz Unimog, който с право може да се нарече многофункционален.
Първо, навършват се 75 години от създаването на първия прототип на автомобила. И второ, точно преди 70 години машината получава първото си гребло за сняг, създаден от младия инженер Алфред Шмидт за клиент от Шварцвалд.
Греблото е с широчина 2200 мм и височина 1100 мм и се повдига или спуска механично с помощта на верижно задвижване.
Той е монтиран на Unimog U 2010 с двигател с мощност само 25 к.с. Впоследствие Schmidt се превръща във водещ германски производител на оборудване за поддръжка на пътища. Оттогава досега повече от 100 000 автомобила Unimog са получили гребла за сняг Schmidt.
Първият Unimog с гребло за сняг се появява през 1951 г.
Що се отнася до другите възможности на това многофункционално превозно средство, бихме искали особено да споменем най-вече способността му да се движи по релси. Неотдавна два Unimog U 423 бяха доставени в Банкок, за да обслужват на столичното метро.
Едната е оборудвана с подемен кран, а другата - с автовишка с възможност за повдигане на товар от 200 кг. Германската компания Zagro Bahn und Baumaschinen GmbH отговаря за преоборудването на превозните средства за движението им по релсите.
Нещо удивително се случи с камион, престоял 80 години в гората ВИДЕО
Благодарение на специалните направляващи колела, монтирани с помощта на хидравлика, превозното средство може да се движи както по железопътната линия, включително теснолинейката, така и по обикновен асфалт или почва.
Трябва да се отбележи, че днес Mercedes-Benz Unimog се предлага в две серии с обща маса от 7,5 до 16,5 тона и двигатели с мощност от 156 до 299 к.с.: за общината или селското стопанство (модели U219 - U535) и за аварийните служби, с възможност за преодоляване на особено тежък офроуд (модели U4023 и U5023). /auto.blitz.bg
Харесайте auto.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!