Точно през декември, преди 90 години се сливат две японски компании – Tobata Imono и Nishon Sanyo. И през юни 1934 г. тази нова компания получава името Nissan Motor Co.
Трябва да се каже, че компанията Tobata произвежда автомобили още преди сливането - под марката Datsun. И вероятно това е причината новосформираното предприятие да започне да произвежда автомобили под две марки наведнъж - както Datsun, така и Nissan.
Роудстър Datsun 14
През 1935 г. в завода в Йокохама започва производството на автомобили от новата компания - малолитражните автомобили Datsun 14 под английския лиценз Austin Seven. Трябва да се спомене, че този завод е основан през 1925 г. и произвежда известния Ford T. Това е първото предприятие в Япония, където е въведен конвейерният монтаж на автомобили.
Що се отнася до Datsun 14, той е с 4-цилиндров двигател и първоначално има работен обем от само 495 cm3. и развива само 10 к.с. с. Скоро обаче е заменен с по-мощен - 722 см3, 15 конски сили.
Седан Datsun 14
Автомобилите Datsun от този клас също са произведени в следвоенния период, макар и модернизирани. Каросерията е била с две врати, като седан или роудстър, както и пикап.
Пикап Datsun
През 1937 г. колата е получила "по-голям брат" - седанът Nissan 70, който не е нищо повече от копие на американския модел Graham Sedan. Има 3,7-литрова "шестица" с мощност 80 к.с.. И през 1939 г. към него е добавена милитаризирана версия под формата на 7-местно комби (touring). Производството на тези машини е спряно през 1940 г.
Показаха уникалния автомобил, който е бил най-бърз в света през 1909 година СНИМКИ
Nissan 70
Що се отнася до камионите, през 1937 г. започва производството на Nissan 80, предназначен за един и половина тона. Произведен е и двутонен Nissan 180.
3,7-литровият двигател е унифициран с лекия автомобил Model 70, но имал по-малка мощност - 69 к.с.. Nissan 180 също се произвежда в следвоенния период - от 1945 до 1952 г. В същото време мощността на следвоенните автомобили се увеличава до 89 к.с..
Nissan 80
Двигатель в 3,7 л был унифицирован с легковой машиной модели 70, но имел меньшую мощность – 69 л. с. Nissan 180 выпускался и в послевоенный период – с 1945 по 1952 г. При этом у машин послевоенного выпуска мощность возросла до 89 л. с.
Nissan 180
Важен крайъгълен камък в историята на Nissan е появата през 1951 г. на джипа Patrol (4x4) - първият автомобил на едно впоследствие голямо семейство, оцеляло и до днес.
Вижте какво удивително нещо се случи със стар Mercedes ВИДЕО
Nissan Patrol
Друго важно събитие се случва през 1955 г. Nissan се свързва с малка компания, наречена Mintej Diesel Industries. В резултат на това се появявя камион с 3-цилиндров двутактов дизелов двигател с мощност 100 к.с.. А през 1960 г. посочената компания става клон на концерна и получава името Nissan Diesel, като се специализира в дизеловите камиони.
Nissan 580
Харесайте auto.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!