Да се види най-красивият в СССР пожарен автомобил е било възможно само в рамките на Летните олимпийски игри през 1980 г.
В началото на 70-те години на миналия век за разработването на нов пожарен автомобил обединението "Внештехника" сключва договор с френската фирма Sides.
При разработката на прототипа специалистите са заложили на вагонната комплектовка на каросерията. Служителите на Sides са получили шаси от ЗИЛ‑131 и проектната документация.
През 1997 година два опитни образеца ЗИЛ-Sides VMA‑30, построени във Франция, са били предадени за изпитания. Ниският център на тежеста, големите странични врати, плоският таван, на който е могло да се стои, ако се наложи при работа... - всичко това е изглеждало доста прогресивно за времето си.
Автомобилът обаче се получил доста тежът, маневреността му е куцала. Затова новите коли обикаляли само изложенията, включително и Летните олимпийски игри в Москва, но така и не стигнали до серийно производство.
Опитните образци на всъдеходите за сняг и блата СВГ‑701 «Ямал» са били пък построени в средата на 80-те години на миналия век. Гигантският 20-метров всъдеход се е състоял от две съчленени платформи с вериги.
Осемцилиндров V‑образен дизелов двигател Detroit Diesel е развивал мощност от 715 конски сили. Обемът на резервоара е била 2120 литра.
Автомобилът е бил проектиран за работа в най-суровите условия, затова в него са били монтирани три отделни системи за отопление. Въздухът е бил загряван от двигателя, автономен дизелов генератор и топлогенератор. Блатоходът е могъл да превозва до 70 тона товари.
Не е можел да плава, но с лекота е преодолявал дълбочина до 2.6 метра. Уникалната машина обаче така и не влиза в серийно производство.