В последните години цените на някои класически автомобили рязко скочиха. За някои модели това е оправдано, за други - не. Често репутацията на автомобилите директно влияе върху тяхната продажба и цена.
В някои случаи историческото значение на тези автомобили надминава всякакви реални и предполагаеми недостатъци. Хората просто се отдръпват от негативното и намират в тези автомобили нещо като съкровище.
Това е дало на тези класически автомобили нов живот.
BMW Isetta 250 от 1955 година: 30 000 долара
Това е почти комичен на външен вид автомобил, той наистина е един от най-причудливите автомобили, които някога са били срещани по пътищата. Още през 50-те години на миналия век никой не е знаел какво да прави с него. Сега обаче, заради нетрадиционния си външен вид, колата се е превърнала в желана класика. Тази кола е от типа "обичаш или мразиш". Когато тя е била нова, повечето хора просто са я мразили, но днес, както изглежда, мнозинството я харесва.
Ford Model T от 1909 година: 45 000 долара
Той е произведен преди повече от 100 години, а през първите десетилетия на своята история е бил обикновен транспорт. По ирония на съдбата, по онова време са били произведени толкова много автомобили от Форд, че някои дори са успели да се запазят до наши дни и за почитателите на ретро колите цената на модела внезапно е скочила.
1997 Acura Integra Type R: 50 000 долара
Хипотетично вие може да си купите Honda Integra с десен волан за половината от цената на Acura-та.
Класическата Acura Integra Type R от 1997 година се продава за доста сериозни пари на търговете, при това цените постоянно растат, особено, ако колата е в добро състояние.
За 50 000 долара вие може да си купите редица нови спортни автомобили, които биха били доста по-бързи, отколкото тази.
VW Beetle от 1967 година: 50 000 долара
Днес е трудно да се намери този автомобил в неговото първоначално състояние, като колекционерите издирват специално модела от 60-те години. Удивително е, че всеки Beetle струва скъпо, като се отчете, че състоянието на тези автомобили, които са успели да се съхранят до наш дни, не е най-доброто.
Chevrolet Corvair Yenko от 1966 година: 50 000 долара
Почитателите на автомобила правилно отбелязват факта, че навремето автомобилът е притежавал доста недостатъци и те не се ограничават само до модела Corvair.
GM успява обаче да отстрани някои от тях и да продаде достатъчно, за да излезе на печалба. Днес обаче само този конкретен модел се ползва с голямо уважение.
Datsun 240Z от 1971 година: 80 000 долара
Наскоро най-първият произведен някога 240Z бе продаден на търг за над 300 000 долара, което е твърде скъпо за такъв малък спортен автомобил. Колко струва Datsun 240Z днес?
Текущата цена на запазен 240Z днес е недостъпна за хората, за която е била създадена. Това е забавен, исторически значим автомобил, но за него няма смисъл да се плащат толкова много пари.
Ford Falcon XB от 1976 година: 100 000 долара
Когато той бе пуснат в продажба, автомобилът бе залят от критики и се превърна в нещо, което мнозина не бяха виждали.
Автомобилната серия XB обаче привлече вниманието върху себе си благодарение на филма "Лудия Макс".
Toyota Supra Twin Turbo от 1994 година: 100 000 долара
През последното десетилетие рязко се увеличи доверието в качеството на стоките, произведени в Япония.
В резултат цената на някои автомобили, които в миналото бяха неизвестни, рязко скочи, особено на автомобили в оригинален вид.
DeLorean DMC-12 от 1983 година: 100 000 долара
Новата кола се е продавала за около 30 000 долара, но още от самото начало цената е била доста завишена. Това е трябвало да бъде достъпен спортен автомобил, но производствените разходи излезли извън контрол, след което компанията е фалирала и хиляди автомобили останали да седят на паркинг в Ирландия, като никой не е искал да ги купи.
Всичко се е променило с излизането на филма "Назад в бъдещето", който дал на този портен автомобил нов живот.
Citroen 2CV Sahara от 1964 година: 130 000 долара
Френските коли не се славят с добро качество, но винаги са интересни. Двуцилиндровият двигател първоначално е бил разработван за френските фермери, но впоследствие той успял да придобие култов статут из цяла Европа.
Буквално най-лошия и евтин автомобил някога е успял да се сдобие със статута на автомобилна икона.