Коли със собствени имена и прозвища - колкото си искаме. Съветските автомобили обаче почти до един си имат някой прякор, с който са популярни не само в СССР, но и в целия бивш Източен блок, пише "Уебкафе".
И България не прави изключение от това правило. На кои коли казваме Буханка, Копейка или пък Шестица?
Буханка
Или УАЗ-452 – един от първите опити на СССР да произведе миниван. Почти никой не го познава по този начин, а като Буханка заради приликата си с пухкав самун хляб.
Гражданите на Източния блок използват прозвището едновременно с насмешка и с любов към леко грозноватия ван, който е създаден за военни цели. Учудващо или не, Буханката все още се произвежда.
Копейка
Първият модел на „Жигули“ използва номенклатурата ВАЗ-2101 и, отново, никой не ѝ казва така. Това е „колата на народа“, а народът ѝ казва Копейка заради достъпната цена, но и заради големите, кръгли като монети фарове.
В България най-често ще чуем накратко и лаконично да ѝ казват Жигули или Жигула.
Вижте как представиха един от най-легендарните автомобили СНИМКИ
Шестица
В Съветския съюз – Шестьорка, в България – Лада Шестица. Причината е, че официалното име на модела е ВАЗ-2106.
Това е възможно най-престижният и луксозен автомобил, който по-обикновените хора могат да си позволят, защото по-елитните изобретения на съветското автомобилостроене са запазени за партийните членове.
Членовоз
Прякорът на този ЗИЛ (ЗИЛ-111, ако трябва да сме точни) умишлено е толкова язвителен и саркастичен. Той намеква, че това е кола, предназначена само за най-висшия ешелон на съветската власт.
Дизайнът е доста директно изкопиран от Cadillac– дълга база, просторно купе, удобни задни седалки, на които да се вози политическият елит.
Намериха рядък мотоциклет Jawa в гараж, изглежда като нов СНИМКИ
Ушатия
Този автомобил,творение на фабриката в Запорожие, получава сравнително умилително прозвище –Ушатия, заради въздухозаборниците отстрани.
Двигателят на колата е разположен отзад и има нужда от силно охлаждане, заради което идва и това леко странно дизайнерско решение. Освен това автомобилът се оказва сред най-жилавите съветски творения