Ето кои са прякорите на популярните съветски коли СНИМКИ

https://auto.blitz.bg/retro/eto-koi-sa-pryakorite-na-populyarnite-svetski-koli-snimki Auto.blitz.bg
Ето кои са прякорите на популярните съветски коли СНИМКИ

Коли със собствени имена и прозвища - колкото си искаме. Съветските автомобили обаче почти до един си имат някой прякор, с който са популярни не само в СССР, но и в целия бивш Източен блок, пише "Уебкафе".

И България не прави изключение от това правило. На кои коли казваме Буханка, Копейка или пък Шестица?

Буханка

Или УАЗ-452 – един от първите опити на СССР да произведе миниван. Почти никой не го познава по този начин, а като Буханка заради приликата си с пухкав самун хляб.

Гражданите на Източния блок използват прозвището едновременно с насмешка и с любов към леко грозноватия ван, който е създаден за военни цели. Учудващо или не, Буханката все още се произвежда. 

 

Копейка

Първият модел на „Жигули“ използва номенклатурата ВАЗ-2101 и, отново, никой не ѝ казва така. Това е „колата на народа“, а народът ѝ казва Копейка заради достъпната цена, но и заради големите, кръгли като монети фарове.

В България най-често ще чуем накратко и лаконично да ѝ казват Жигули или Жигула.

Вижте как представиха един от най-легендарните автомобили СНИМКИ

 

Шестица

В Съветския съюз – Шестьорка, в България – Лада Шестица. Причината е, че официалното име на модела е ВАЗ-2106.

Това е възможно най-престижният и луксозен автомобил, който по-обикновените хора могат да си позволят, защото по-елитните изобретения на съветското автомобилостроене са запазени за партийните членове. 

 

Членовоз

Прякорът на този ЗИЛ (ЗИЛ-111, ако трябва да сме точни) умишлено е толкова язвителен и саркастичен. Той намеква, че това е кола, предназначена само за най-висшия ешелон на съветската власт.

Дизайнът е доста директно изкопиран от Cadillac– дълга база, просторно купе, удобни задни седалки, на които да се вози политическият елит.

Намериха рядък мотоциклет Jawa в гараж, изглежда като нов СНИМКИ

Ушатия

Този автомобил,творение на фабриката в Запорожие, получава сравнително умилително прозвище –Ушатия, заради въздухозаборниците отстрани.

Двигателят на колата е разположен отзад и има нужда от силно охлаждане, заради което идва и това леко странно дизайнерско решение. Освен това автомобилът се оказва сред най-жилавите съветски творения

Горещи

Коментирай
10 Коментара
Само
преди 1 година

запорожката е руско творение (Боже упази!), всичко останало е или крадено, или по лиценз....

Откажи
Прякор на Москвич:
преди 1 година

Корова

Откажи
РККА
преди 1 година

Да здравствует СССР!

Откажи
Някой
преди 1 година

Ей блиц, интересно ми защо все занимавате хората с тези подобия на коли?! Митрофанова ли ви поръчва тези безмислени писания?

Откажи
Чукундур
преди 1 година

Какво значи "популярни". Да не би да е имало избор? И извинете моля, но сме 2023, докога ще ни занимавате с тези боклуци от времето на Флинтстоун?

Откажи
Някой
преди 1 година

Волга е баба Меца!

Откажи
Армандо
преди 1 година

Абе аз още я имам Жигулката от 1972 г и работи наистина като комфорт и динамика няма нищо общо с западните коли но си остава една добра кола за своето време но и много издръжлива с добра подръжка разбира се.

Откажи
UAZ
преди 1 година

Уаз-ката в казармата и викаха Ужаска...

Откажи
Само да кажа
преди 1 година

Такава "велика страна", а такива творения на пияния мозък, нема нийде по света. Предлагам да се раздадат по една на всички русофилистици у бугарско.

Откажи
ДаВи
преди 1 година

Да Ви И, всички серсеми по горе, за изгорял фар на мб, дето не е изобщо мб, препрограмирайте компютър ако си нямате работа, серсеми, няма да ви обеснявам как смених релето на късите, че ще претоваря сървъра на блиц с Гавна

Откажи