"Лада Самара" е приличен автомобил.Създадена в началото на 90-те, тя се приема добре в Европа, доколкото стига дотам, а в бившия вече Източен блок граничи с лукс.
Затова от завода в Толиати се изкушават на нейна база да създадат още по-елитен автомобил, който американци и англичани да купуват с удоволствие. Елитен, разбира се, по руските стандарти, които все още са по-скоро съветски.
Така се ражда странната лимузина "Лада Амадео-500".
Тя става факт през 1993 г., като цифрите са резултат от това, че базата на "Лада Самара" е удължена с 500 милиметра. Идеята е да се пусне лимитирана серия от автомобила, за да се проучи дали заможни руснаци и чуждестранни купувачи са склонни да дадат парите си именно за руска кола, пише "Уебкафе".
Усещането, че "Лада Амадео-500" е като сглобена от две отделни коли не е случайно.
АвтоВАЗ използва две каросерии - една непокътната за предната част и една модифицирана за задницата. Купето е подсилено, за да може лимузината да се произвежда и във вариант кабриолет. Заради тази любопитна сглобка обаче предната и задната част на автомобила не си съответстват.
Отпред има елегантни за времето си фарове и скосен капак, както е модерно през 90-те, а отзад лимузината е груба и изсечена.
Откриха спортна кола Volvo от 1997 г. в идеално състояние СНИМКИ
Прототипите на "Лада Амадео-500" имат и странен спойлер, залепен за багажника, благодарение на който капакът не може да стои отворен.
Самият багажник е почти наполовина по-малък от този на "Лада Самара" въпреки по-големите габарити.
"Лада Амадео-500" е с двигател, който достига до 88 конски сили, и петстепенна автоматична скоростна кутия. Предните спирачки вече са дискови, докато задните остават барабанни. На клиентите е дадена свобода да добавят някои детайли - люкове на покрива, подсилена броня, кабрио вариант.
Купето би трябвало да вдъхва усещане за разточителност.
Меките седалки са тапицирани с естествена кожа, пред задните седалки е добавено допълнително място за краката и лимузината е снабдена с климатик. По поръчка биха могли да бъдат добавени и радио телефон, телевизор и хладилник.
Инженерите на АвтоВАЗ дори успяват да вложат подгряване на седалките и термос, който да охлажда и затопля напитки.
Към 1997 г. "Лада Амадео-500" вече достига 110 конски сили и има електрически стъкла.
Изумителният проект обаче претърпява пълен крах. Лимузината се предлага на цена от 25 000 до 30 000 долара - колкото по онова време струва чисто нов Ford Mondeo от салона. За малко повече пари потребителите можели да се сдобият и с Mercedes или BMW.
Какво представляваше „Жабата“ - практичната и малка италианска кола ВИДЕО
В Русия пък вносът на западни коли вече се развива бурно и руснаците предпочитат чуждото пред своето.
Затова от "Лада Амадео-500" са произведени максимум 5 бройки, а идеята за луксозна руска лимузина претърпява пълен крах.